اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از وضعیت نامناسب برخی از گلزارهای شهدا تا افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس در شهرکرد

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی وضعیت تکمیل موزه دفاع مقدس استان، ساماندهی گلزارهای شهدا، عدم تغییر نام معابر مزین به نام شهدا و حل مشکل جاده دسترسی گلزارهای شهدا برگزار شد.

از وضعیت نامناسب برخی از گلزارهای شهدا تا افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار تشکیل شد.

تکمیل موزه دفاع مقدس استان، ساماندهی گلزارهای شهدا، عدم تغییر نام معابر مزین به نام شهدا، حل مشکل جاده دسترسی گلزارهای شهدا و ... از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

منوچهر ذوالفقاری در این جلسه با بیان اینکه 121 شهید گمنام در چهارمحال وبختیاری مدفون است، گفت: 39 یادمان شهدا در این استان وجود دارد که از این تعداد 16 یادمان رونمایی، 10 یادمان در حال اجرا و 13 یادمان در دستور کار قرار دارد.

افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس استان در دهه فجر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آئین نکوداشت  3 هزار و 640 پیشکسوت جهاد مقاومت در 2 شهرستان استان 7 مهرماه برگزار شد، اما سایر شهرستان‌ها این مراسم را برگزار نکردند، نیاز است فرمانداران تدابیری بیندیشند تا این آئین همزمان با سراسر کشور برگزار شود.

وی در خصوص وضعیت تکمیل موزه دفاع مقدس در شهرکرد، اظهار داشت: تعلل پیمانکار موجب تأخیر در اجرای این پروژه شد، به همین علت پیمانکار تغییر پیدا کرد و با افزایش اعتبارات این پروژه از 2 میلیاردتومان به 8 میلیاردتومان پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر شاهد افتتاح فاز اول این پروژه باشیم.

ذوالفقاری با اشاره به حذف نام شهدا از معابر در برخی از نقاط کشور، اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار به‌عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کرده است؛ دستگاه‌های متولی باید بانک اطلاعاتی در خصوص نام معابر را در اختیار این نهاد قرار دهند تا بتوان تغییر نام را رصد کرد.

علی شهریارپور در ادامه جلسه گفت: در سال 1389 حدود یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار استانی برای احداث موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد؛ اما در سال‌های بعد با پیگیری صورت گرفته این پروژه در ردیف پروژه‌های ملی قرار گرفت.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون 15 میلیارد و 600 میلیون تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است، که از این رقم حدود 10 میلیارد و 953 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

پیش‌بینی 950 میلیون تومان از اعتبارات پارک تهلیجان برای محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس

وی در خصوص تأمین اعتبار برای محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس شهرکرد، افزود: امسال 950 میلیون تومان از اعتبارات پارک تهلیجان برای این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

فریبرز نجفی در پایان جلسه با اشاره به مشکلات عمده گلزارهای شهدا در چهارمحال و بختیاری گفت: آب، گاز و جاده دسترسی از عمده مشکلات گلزارهای شهدا است.

ساماندهی کلیه گلزارهای شهدای استان 7 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای ساماندهی کلیه گلزارهای شهدای استان 7 میلیاردتومان اعتبار موردنیاز است، ادامه داد: سالیانه ساماندهی تعدادی از گلزارهای شهدا در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: حدود 292 گلزار شهدا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 145 گلزار ساماندهی شده است و 23 گلزار شهدا در دست اقدام است؛ در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال 99 تمامی گلزارهای شهدا ساماندهی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان جلسه انتقاداتی نسبت به گلزارهای شهدای تک مزاری داشت و بر تسریع روند ساماندهی گلزارهای شهدا تأکید کرد.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول