اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پارلمان رژیم صهیونیستی مامور تعیین نخست‌وزیر شد

رئیس رژیم صهیونیستی از پارلمان این رژیم خواست تا نخست‌وزیر جدیدی را برای تشکیل کابینه انتخاب کند.

پارلمان  رژیم صهیونیستی مامور تعیین نخست‌وزیر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اعلام ناکامی «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید در تشکیل کابینه، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از پارلمان خواست تا نخست‌وزیری برای این رژیم انتخاب کند.

به نوشته وبگاه شبکه آی24نیوز، «رووین ریولین» رئیس رژیم اسرائیل از نمایندگان کنست خواست تا با کنار گذاشتن منافع سیاسی، نخست‌وزیری را برای تشکیل کابینه انتخاب و از برگزاری سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی آنهم در عرض یک سال جلوگیری کنند.

ریولین با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ هفتاد ساله رژیم صهیونیستی است که هیچ نخست‌وزیری نتوانسته تشکیل کابینه دهد، گفت: «ملاحظات سیاسی را نباید به عنوان عاملی در تشکیل کابینه در نظر گرفت».

در حالی که به نظر می‌رسید ریولین سه هفته دیگر به گانتز برای تشکیل وقت اضافی دهد اما وی امروز 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز آینده فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد.

شامگاه چهارشنبه بود که گانتز - به عنوان رئیس ائتلاف آبی‌وسفید و نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه - رسما به ناکامی در این امر اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» با اعلام نپیوستن به هیچکدام از احزاب وابسته به نتانیاهو یا گانتز آب پاکی را روی دست آنها ریخته بود.

با اعلام موضع لیبرمن که از سوی تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی به عنوان مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب گرفته بود، احتمال برگزاری سومین انتخابات این رژیم در یک سال، قوت گرفته است.

این اتفاق در حالی حادث شده که نتانیاهو هم در تاریخ بیست و نهم مهرماه از تشکیل کابینه فراگیر انصراف داد و مجوز تشکیل کابینه فراگیر را به رئیس این رژیم بازگردانده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول