اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انحراف از هدایت الهی زمینه‌های بروز فتنه را فراهم می‌آورد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بصیرت‌افزایی برخاسته از توحید، توکل بر خداوند، توسل بر عنایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، صبر و استقامت و شکیبایی، امیدوار به وعده‌های الهی روش مقابله است.

انحراف از هدایت الهی زمینه‌های بروز فتنه را فراهم می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه از جمله شاخص‌های تقوا راستگویی است، اظهار داشت: سعی کنید در گفته‌های خود راستگویی را مبنا قرار دهید. 

وی با اشاره به دعایی در صحیفه سجادیه در رابطه با فتنه،گفت: این یک دعای عبور از فتنه است و یک دعای مهم بوده که می‌فرماید، «ای خدای من، تو من را هدایت کردی ولی من به لهو روی آوردم، تو من را نصیحت کردی ولی من سخت‌دلی کردم، نعمت‌های خوبی به من دادی ولی من نافرمانی کردم، جایی که من را منع کردی، آمرزش کردی ولی من بار دیگر به سمت گناه حرکت کردم ولی تو اغماض کردی پس حمد باشد بر تو ای خداوند من.»

وی با بیان اینکه این دعا زمینه‌های بروز فتنه را مطرح می‌کند، یادآور شد: انحراف از هدایت الهی موجب جهالت و حیرت فرد می‌شود، مقاومت در برابر هدایت و سخن حق نتیجه‌اش دنیاخواهی و خودپرستی است، ناشکری در برابر نعمت‌های الهی، زمینه‌های بروز فتنه است. 

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: ویژگی‌های زمانه ظهور فتنه عبارت است از آمیختگی حق و باطل، غبارآلودگی فضا، قرار گرفتن در مسیر آشوب است که منجر به خشم و غضب خداوند می‌شود. 

وی، روش‌های مقابله با فتنه را در فرازهای دیگر صحیفه سجادیه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بصیرت‌افزایی برخاسته از توحید، توکل بر خداوند، توسل بر عنایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، صبر و استقامت و شکیبایی، امیدوار به وعده‌های الهی روش مقابله است. 

آل‌هاشم گفت: انسان باید از تهدیدها فرصت‌سازی کند و با هر تهدیدی که در جامعه روبه رو می‌شود را به فرصت تبدیل کند همچنین اتحاد فتنه‌گران را بشکند. 

وی تاکید کرد: امیدواریم خدا توفیق دهد تا در برابر این فتنه‌ها بایستیم و این فتنه‌ها را از زمین بردارد و افرادی که قصد فتنه در اینجا را دارد اگر هدایت نشوند را به ذلالت تبدیل کند.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول