اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

روایت محجوب از علل واگذاری بانک رفاه

نماینده تهران در مجلس با اعتقاد به وجود دست‌های پشت پرده واگذاری بانک رفاه گفت: بانک عمومی را نمی‌توان خصوصی کرد.

روایت محجوب از علل واگذاری بانک رفاه

علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره واگذاری بانک رفاه گفت: ما اجرای اصل 44 قانون اساسی را به صورت‌های مختلف داشته‌ایم که بار اول مربوط به بانک‌ها بوده و در اجرای آن بی‌دقتی کرده‌ایم.

وی افزود: روز اولی که بحث واگذاری بانک رفاه مطرح بود نسبت به آن اعتراض کردیم و گفتیم این بانک صاحب دارد و کارگران متولی اصلی این بانک هستند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در پایان اصل 44 قانون اساسی عنوان شده است که باید واگذاری‌ها به شکل مالکیت عمومی و در اختیار دولت باشد و بر همین اساس هیچ کس نمی‌تواند این مالکیت را تغییر دهد.

محجوب با بیان اینکه می‌خواهند مالکیت بانک رفاه که هیچ گاه خصوصی نبوده است و همواره عمومی محسوب می‌شده را واگذار کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه دست‌هایی در کار است که بانک رفاهی که همواره عمومی بوده را خصوصی کنند، در حالی که در بحث واگذاری‌ها بانک‌های دولتی همچنان بر اساس همان نوع مالکیت هستند.

وی ادامه داد: بارها اعتراض کردیم که بانک رفاه که بخشی از اموال عمومی جامعه محسوب می‌شود و از ابتدا هم دولتی کردن آن خلاف بوده است، نباید این خلاف تکرار شود، در حالی که به نظر می‌رسد این گونه است.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: ممکن است که شورای نگهبان واگذاری این بانک با توجه به اینکه سهام آن در اختیار کارگران است ایراد بگیرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول