اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مانور رقبای انتخاباتی نتانیاهو روی اعلام جرم علیه او

رقبای انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش هستند از فضای ایجاد شده بعد از اعلام جرم علیه او استفاده کنند.

مانور رقبای انتخاباتی نتانیاهو روی اعلام جرم علیه او

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رقبای انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش هستند از اتهامات مطرح‌شده علیه او برای شکست او در انتخابات استفاده کنند. 

روزنامه گاردین نوشته حزب کارگر قرار است با امضای طوماری از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بخواهد نتانیاهو را به استعفا وادار کند. 

در قوانین رژیم صهیونیستی، نیازی به استعفای نخست‌وزیر مستقر در صورت متهم شدن به یک جرم نیست، اما در صورتی که مجرم شناخته شود باید از سمتش استعفا کند. 

رئیس حزب ائتلاف آبی و سفید هم روز جمعه گفت که نتانیاهو باید فوراًاز سمتش استعفا کند. 

نتانیاهو روز جمعه گفت که اتهامات تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی که علیه وی مطرح شده در دادگاه تصمیم‌گیری خواهد شد و وی از تصمیمات دادگاه تبعیت خواهد کرد.

وی در پیامی ویدئویی گفت: «البته، من می‌خواهم این موضوع را شفاف سازم که تمام این روند در دادگاه تصمیم‌گیری خواهد شد. ما تصمیم دادگاه را خواهیم پذیرفت. هیچ تردیدی در این موضوع وجود ندارد.»

 بعد از اعلام جرم رسمی علیه  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و امتناع وی از استعفا، حزب «آبی‌وسفید» امروز (جمعه) خواستار استعفای او از تمام پست‌های وزارت شد.

حزب آبی‌وسفید به رهبری «بنی گانتز» - که رقیب انتخاباتی نتانیاهو و مامور تشکیل کابینه بود - از شخص او و «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی خواست تا نتانیاهو از تمام پست‌های وزارت که در اختیار دارد، هرچه سریعتر استعفا دهد.

مندلبیت شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول