اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح کنترل و پاکسازی اراضی جنگلی در زنجان اجرا می‌شود

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای طرح کنترل و پاکسازی اراضی جنگلی در زنجان با رویکرد حمایت از درخت ارس اجرایی می‌شود.

طرح کنترل و پاکسازی اراضی جنگلی در زنجان اجرا می‌شود

مهدی آرمیون امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اُرس به عنوان یکی از درختان جنگلی در سطح استان زنجان است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه عملیات کنترل و پاکسازی این گیاه در جنگل‌های طارم از سال ۱۳۸۱ آغاز شد، بیان کرد: تا پایان سال گذشته در سطح 2 هزار و 374 هکتار عملیات پیشگیری و 2 هزار و 765 هکتار در اراضی جنگلی عملیات کنترل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز عملیات کنترل و پاکسازی در 701 هکتار انجام شده است، خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در اراضی روستاهای «جمال‌آباد»، «زرشکی» و «ولوار» اجرایی شده است.

آرمیون با بیان اینکه طرح کنترل و پیشگیری از بیماری درخت ارس با توجه به شرایط طبیعی و قرارگیری در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور واقع شده و اجرای آن بسیار سخت و دشوار است، بیان کرد: ارتفاع درختان اُرس گاهی تا 8 متر می‌رسد و یکی از گونه‌های در حال انقراض و نیازمند حمایت است.

 رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نقش درخت ارس در طبیعت عنوان کرد: حفاظت و حمایت از گونه ارس امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح حمایتی از درخت ارس گفت: با اجرای این طرح گام موثری در حفاظت از عرصه‌های طبیعی، ممانعت از فرسایش، تقویت اکوسیستم، گونه‌های گیاهی موجود و حیات وحش به انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول