اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

جشنی برای انارها از قرمز تا سیاه! + عکس

این روزها در فرهنگسرای اشراق جشنی برای انارها برپا شده و خانواده‌ها مهمان این بزم ترش و شیرین شده‌اند.

جشنی برای انارها از قرمز تا سیاه! + عکس

گروه تفریح و نشاط - سعیده اسدیان: این روزها از کنار فرهنگسرای اشراق که عبور کنید با بنرها و تابلوهایی مواجه می‌شوید که خبر از برگزاری یک جشنواره می‌دهند، جشنواره‌ای با طعم ترش و شیرین انار که از روز گذشته و برای نهمین دوره کار خود را با عنوان «صد دانه یاقوت» به صورت رسمی آغاز کرده و تا 15 آذرماه از ساعت 10 صبح تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

اطراف ورودی فرهنگسرای اشراق افرادی با کیسه‌های پر از انار و مشتقات این میوه بهشتی می‌بینید که در حال رفت و آمد هستند و وقتی به سمت غرفه‌های اصلی بروید، تنها رنگ سرخ انار است که خودنمایی می‌کند.

 

البته اینجا به غیر از دانه‌های سرخ رنگ انار، مشتقات دیگر این میوه بهشتی مانند لواشک، ترشی، رب انار، آب انار و حتی کرم دست با عصاره انار را می‌توانید ببینید. هر غرفه از یک شهری آمده و محصول باغ خود را با هیجان و آب و تاب معرفی می‌کند. یکی از شیراز و دیگری از ساوه، یکی از نی‌ریز و دیگری از جلفا و کوهدشت، با لیوان‌هایی کوچک آب آنار تعارف می‌کنند تا شما مهمان غرفه‌شان شوید.

 

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این جشنواره نوشیدن آب انارهایی است که غرفه دارها جلوی چشمتان از انارهای سرخ و ترش و شیرین می‌گیرند و با لبخند به دستتان می‌دهند.

در سمت دیگری فالوده و بستنی انار جمعیت زیادی را به سمت خود کشانده، هرکس در حال چشیدن یک محصول مختلف است و در این میان بچه‌هایی را هم می‌بینید که با مزه مزه کردن بستنی انار چهره‌شان جمع می‌شود و چشمهایشان را می‌بندند.

اینجا قیمت‌ انارها از کیلویی 5 هزار تومان شروع می‌شود و تا کیلویی 10 هزار تومان هم به فروش می‌رسد، قیمت رب انارها هم از کیلویی 15 هزار تومان تا 30 هزار تومان متغیر است.

غرفه دیگری لواشک‌های خود را با شکل و شمایل کیک و شیرینی تزئین کرده و با این جذابیت بصری، مشتری‌های زیادی را به سمت خود کشانده است.

دو غرفه دیگر هم انارهای سیاه رنگی را چیده‌اند و با صدای بلند مردم را به خریدن انار سیاه دعوت می‌کنند، انارهایی که خواص دارویی و درمانی دارند و برای کاهش بیماری دیابت، بیماری کلیوی، زردی، اسهال و سیاه‌سرفه مناسب هستند.

البته نباید از خواص انارهای قرمز رنگ هم غافل بود، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان و مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم هستند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان  و کلسترول خون را کاهش دهند و از آسیب  دیدن سلول‌ها و لثه‌ها جلوگیری کنند.

یکی از غرفه‌دارها که از سال‌های قبل در این جشنواره شرکت می‌کرده به خبرنگار فارس می‌گوید: « از سال 88 در جشنواره‌های مختلف انار حضور داشتم و 4 سال است که در جشنواره انار فرهنگسرای اشراق شرکت می‌کنم و محصولات باغ خودمان در منطقه کوهدشت را به همراه مشتقات انار ارائه می‌دهم.

انار به دلیل آنتی اکسیدان بالا و خواص درمانی به خصوص تنظیم فشار خون و همچنین تصفیه خون همیشه جزو میوه‌های محبوب مردم بوده است.»

رضا دوست علی، دبیر نهمین جشنواره انار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف از برپایی این جشنواره را عرضه انار و مشتقات آن بدون حضور واسطه اعلام کرد و گفت: «با توجه به اینکه امسال به نام «رونق تولید» نامگذاری شده، ما تلاش کردیم تا با برگزاری این جشنواره و با شعار سلامت خانواده فرصتی را فراهم کنیم تا باغداران و تولید کنندگان انار محصولات خود را به صورت مستقیم به دست مردم برسانند.

در همین راستا 37 غرفه در نهمین جشنواره انار محصولات خود را از استان‌های مختلف و با تنوع فراوان به تهران آورده‌اند تا با قیمت مناسب و بدون واسطه به فروش برسانند.

خانواده‌ها در این جشنواره می‌توانند علاوه بر خرید انار و مشتقات آن از برنامه‌های جانبی این جشنواره همچون نمایش، برپایی موسیقی محلی و کارگاه‌‌های آموزشی استفاده کنند.»

فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره تا 15 آذرماه پذیرای بازدیدکنندگان از نهمین جشنواره انار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول