اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اینجا شرف‌آباد؛ سوز سرما بر تن کودکان مهاجر+فیلم

خانوارهای مهاجر که جمعیتی بیش از 200 تا 300 نفر را شامل می‌شوند در گفت و گو با خبرنگار ما چنین گفتند که حاضرند خانه‌های خود را با کمترین قیمت فروخته جان خود را از این وضعیت بد رهایی بخشند اما در حال حاضر هیچ چاره‌ای جز ماندن و جنگیدن با این وضعیت سخت و دشوار را ندارند.

اینجا شرف‌آباد؛ سوز سرما بر تن کودکان مهاجر+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در نشستی که چندی پیش در دفتر معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد همه مسوولان حاضر در کمیته سوخت استان بر این موضوع صحه گذاشتند که باید مصرف نفت سفید در استان و در شهرهایی که از نعمت گاز برخوردارند برچیده شود.

در این نشست یکی از نگرانیهای مسوولان حاضر افزایش استفاده از نفت سفید در شهرهای مختلف استان به خصوص در شهر یاسوج بود که مصوب شد در نقاطی که گازرسانی وجود دارد به خانوارها نفت سفید تعلق نگیرد.

اما موضوع دوم قابل بررسی ساخت و سازهای بی رویه و بدون طرح و نقشه ای است که در حاشیه شهرهای استان صورت گرفته و دلیل آن را می توان اهمال و بی توجهی مسوولان مربوطه دانست که از همان ابتدا به هر دلیل اجازه ساخت و ساز داده‌اند.

خانوارهایی که امروزه در حاشیه شهرهای استان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می  کنند دلیل آن بی توجهی مسوولان به قانون و اجازه ساخت و ساز غیر قانونی بوده است که البته شاید رد پای نمایندگان مجلس را هم در این قضایا بتوان مشاهده کرد چرا که در هر زمینه ای برای به دست آوردن رای دخالت بی جا و فرا قانونی در کارها می کنند.

صحبت امروز ما در خصوص ده ها خانوار مهاجری است که در منطقه شرف آباد در بدترین شرایط ممکن از نظر خدمات شهری زندگی می کنند و سلامت این خانواده ها در خطر است.

هر چند که ساخت و ساز باید در چارچوب قانون و نظم و قاعده شهری و طرح جامع صورت گیرد اما این عده تنها به دلیل بی توجهی و سهل انگاری مسوولان متولی اقدام به ساخت و ساز کرده اند و اگر از همان ابتدا با منع قانونی روبرو بودند شاید هرگز سر خود دست به این کار نمی زدند.

این خانوارها که جمعیتی بیش از 200 تا 300 نفر را شامل می شوند در گفت و گو با خبرنگار ما چنین گفتند که حاضرند خانه های خود را با کمترین قیمت فروخته  جان خود را از این وضعیت بد رهایی بخشند اما در حال حاضر هیچ چاره ای جز ماندن و جنگیدن با این وضعیت سخت و دشوار را ندارند.

طی پی گیری هایی که با شهردار یاسوج و همچنین استاندار و معاون عمرانی استاندار و فرماندار و نماینده بویراحمد در مجلس و معاون دادگستری داشتیم وعده هایی برای رفع مشکل این عده داده شد اما تاکنون هیچ یکی از وعده ها عملی نشده است.

مردم در این نقطه از شهر یاسوج یعنی در منتهی الیه شهر و در انتهای محله حاجتی ها اکنون از مسوولان استانی تقاضای همکاری دارند و می گویند حاضر به امضای تعهدنامه هستیم تا در صورتی که گاز خانگی به ما داده شود برای گرفتن پروانه ساخت اقدام کنیم.

 

به گزارش فارس؛ در یک شب سرد پاییزی که از منازل مردم در این قسمت از شهر یاسوج بازدید کردیم در وضعیت خوبی به سر نمی بردند و مشکلاتی همچون کمبود نفت سفید و بیماری های که بر اثر استفاده از نفت برای آن ها ایجاد شده بود و مستولی شدن سرما بر آن ها برای هر بیننده و شنونده ای زجرآور بود.

مسوولان استانی یک بار برای همیشه توضیح دهند که سرنوشت مردم در این نقطه از شهر یاسوج چه خواهد شد و اگر مشمول خدمات شهری نمی شوند چرا تصمیم نهایی برای این عده از مردم محروم و مستضعف نمی گیرند و یک بار برای همیشه تعیین تکلیف نمی‌شوند.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول