اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ماموریت‌های بسیج دانشجویی برای حل مسائل کشور/ مطالبات دانشجویان بسیجی از مسئولان

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: آنچه بسیج دانشجویی را از سایر اقشار بسیج متمایز می‌کند ابعاد چندگانه، عمق بالا و جغرافیای گسترده ماموریت‌های آن برای کمک به حل چالش‌ها و مسائل کشور است.

ماموریت‌های بسیج دانشجویی برای حل مسائل کشور/ مطالبات دانشجویان بسیجی از مسئولان

اسماعیل حشمتی مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و بویژه روز بسیج دانشجویی با اشاره به ویژگی‌های شاخص بسیج دانشجویی نسبت به اقشار گفت: آنچه بسیج دانشجویی را از سایر اقشار بسیج متمایز می‌کند ابعاد چندگانه، عمق بالا و جغرافیای گسترده ماموریت های آن برای کمک به حل چالش‌ها و مسائل کشور است و این ویژگی ها مستلزم خودسازی در همه شئونات معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی است.

حشمتی در پاسخ به این سوال که مشکل گرانی بنزین و نارضایتی مردم از آن چگونه توسط بسیج دانشجویی مورد مطالبه دانشجویان بسیجی قرار می‌گیرد، گفت: اصل واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین کاری صحیح و به نفع اقتصاد کشور است اما نکات مورد توجه ای است که امروز هم به عنوان سوال برای دانشجویان مطرح است و هم مورد مطالبه جدی آنهاست.

وی ادامه داد: دولت طبق ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه با اختیاراتی که داشت می‌بایست قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین را تا پایان سال 1400 و به تدریج تاکید می‌کنم به تدریج اصلاح و منابع حاصل از آن را به صورت هدفمند صرف تولید، ایجاد اشتغال، بهره‌وری و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی از جمله افزایش یارانه برای دهک‌های پایین کند.

حشمتی یادآور شد: چرا در 6 سال گذشته این اصلاحات صورت نپذیرفت تا ما امروز ناگزیر با افزایش 3 برابری مواجه شویم که موجبات فشار بر مردم و نارضایتی فراهم آمده و زمینه برای سوء استفاده بیگانگان و اغتشاش و ناامنی ایجاد شود؟ این سوال کلیدی است توقع می‌رود مجلس به عنوان قانونگذار و نظارت بر حسن اجرا از ایشان توضیح بخواهند یا به تعبیری رئیس جمهور را مورد استیضاح قرار دهند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در ادامه با طرح سوالاتی گفت: چرا اقتصاد کشور در دوران‌های پیش از برجام، برجام و پسابرجام و امروز در دوره نقض برجام و مهلت‌های نادرست 60 روزه که معلوم نیست تا کی ادامه خواهد داشت به بیرون از مرزها گره خورد و علیرغم توصیه های موکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به ظرفیت های داخلی تکیه نشد تا امروز شاهد تعطیلی روز به روز کارخانه ها و ورشکستگی تولیدکنندگان نباشیم؟ چرا دولت با نگاه صرفا سیاسی سهمیه بندی را حذف کارتهای سوخت را بلااستفاده کرد تا مجبور شود بعد از 6 سال بازگشت به عقب داشته باشد؟

وی در ادامه به مطالبات فعلی بسیج دانشجویی از مسئولین پرداخت و گفت: اصلاحات طرح سهمیه بندی با اقدامات حمایتی به طوری که مردم بویژه افرادی که کسب و کارشان گره خورده با بنزین و قیمت آن است و مجلس نیز باید در این حوزه با کار کارشناسی این فشار را تا حد ممکن به حداقل برساند. منابع آزاد شده از افزایش قیمت حتما و حتما صرف اقشار پایین گردد و به طور شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

حشمتی تاکید کرد: نظارت دقیق، گسترده و منطقی دولت توسط ناظران از قیمت ها و جلوگیری از افزایش آن ها، استفاده از ناظران پاکدست و متعهد برای نظارت و جلوگیری از گرانفروشی، استمرار برخورد با مفسدین و برخورد قاطع و بدون مسامحه با گرانفروشان، محتکران، اخلال‌گران و قانون شکنان در این حوزه توسط قوه قضائیه بخش دیگری از مطالبات بسیج دانشجویی از مسئولین است.

وی اظهار داشت: اعلام گسترده و اطلاع رسانی قیمت‌ها بویژه قیمت کالاهای اساسی معرفی در رسانه‌ها (صوتی، تصویری، مکتوب، مجازی) به طوری که همه مطلع شوند و ایجاد سامانه ای کارآمد و پاسخگو برای دریافت اخبار تخلفات از مردم و اعلام نتایج برخورد با متخلفین به مردم از مطالبات دیگر بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در پایان ضمن تشکر از مردم بواسطه صبوری و جدا کردن صف خود از برهم زنندگان امنیت بار دیگر بر توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش و برنامه ریزی با هدف کاهش حداکثری فشار بر مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول