اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

متحدان درجه یک آمریکا به مشتریان پروپا قرص سلاح‌های روسی مبدل شده‌اند

رسانه‌های خبری به فروش تسلیحات ساخت روسیه به 166 کشور جهان از جمله متحدان درجه اول آمریکا در غرب آسیا، آسیای شرقی و اروپا اشاره کردند.

متحدان درجه یک آمریکا به مشتریان پروپا قرص سلاح‌های روسی مبدل شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بسیاری از متحدین آمریکا در سال‌های اخیر به خرید سلاح از روسیه، دومین صادر کننده تسلیحات در جهان رو آورده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از شرکت روسی «روسوبورون اکسپورت» روسیه سلاح‌های خود را به 166 کشور از 190 کشور عضو سازمان ملل فروخته است. خریداران اصلی سلاح‌های ساخت روسیه در آسیا کشورهای هند، ویتنام ، چین و بنگلادش هستند.

«ایران» و «عراق» در خاورمیانه و «الجزایر» در آفریقا و «نیکاراگوئه» در آمریکای لاتین نیز از جمله مشتریان سلاح‌های روسی هستند. این در حالی است که تعدادی از کشورهای عضو ناتو   و از متحدان ایالات متحده نیز محصولات نظامی روسیه را به دست آورده‌‌اند.

روسیه اینک با متحدان آمریکا در اروپا از جمله با فرانسه، یونان، بلغارستان و اسلواکی در حوزه نظامی و فنی رابطه دارد. یونان از متحدان آمریکا در اروپا یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات ساخت روسیه است. در ادوار مختلف روسیه سامانه‌های دفاعی هوایی از جمله «اس-300» ، موشک‌های ضد تانک، خودروهای زرهی و تجهیزات دیگر را به یونان فروخت که در کنار آن‌ها باید به بالگردهای «ام آی -26» نیز اشاره کرد.

 

همکاری‌های نظامی و فنی روسیه با فرانسه، دیگر متحد بزرگ آمریکا به دو کشور اجازه می‌دهد تا در زمینه حمل و نقل هوایی، صنایع فضایی،تسلیحات کوچک، وسایل زرهی، تولید توپخانه و کشتی‌سازی باهم همکاری کنند.

این در حالی است که گفته می‌شود ایالات متحده نیز از روسیه سلاح خریداری می‌کند. «پاول فلگنگاوئر» یک تحلیلگر نظامی در این زمینه  گفت که  آمریکا  برای اهداف مطالعاتی سلاح‌های روسی خریداری می‌کند.

«آلکسی لئونکوف»  مدیر مسئول یک رسانه تحلیلی در امور نظامی نیز در این زمینه گفت که همکاری نظامی روسیه با کشورهای سوسیالیستی کماکان باقی مانده، در حالی‌که روسیه با کشورهایی که قبلا روابطی نداشت، اینک قراردادهای بزرگتری منعقد کرده است.

امارات متحده عربی، متحدخاورمیانه‌ای آمریکا نیز قصد دارد نیروی هوایی خود را به جنگند‌های نسل چهارم «سوخو-35» ساخت روسیه مجهز کند.امارات قصد دارد بیش از یک اسکادران جنگنده‌ پیشرفته سوخو-35 را از روسیه خریداری کند. روسیه و امارات احتمالا قرارداد نهایی خرید سوخو -35 را قبل از خاتمه سال 2019 امضا می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که یک مقام روس در روزهای گذشته گفت که مذاکرات مسکو و ریاض برای فروش سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» به عربستان آغاز شده است. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل نیز سازمان فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه  اعلام کرد که مسکو آماده تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ به ایران است، اما هنوز درخواستی از ایران در این خصوص دریافت نکرده است. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول