اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ساخت نانو کامپوزیت با قابلیت کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان

محققان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سنتز نانو کامپوزیت‌های پلیمری زیست تخریب‌پذیر روشی را برای کاهش تبخیر در گیاهان زراعی و زینتی ابداع کردند و بدین ترتیب افزایش سطوح فضای سبز در تهران و سایر مناطق واجد هوای آلوده و انواع ریز گرد بسیار سهل تر از قبل دور از انتظار نخواهد بود.

ساخت نانو کامپوزیت با قابلیت کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رضا خسروی زنجانی دانشجوی دکتری نانو تکنولوژی عنوان این طرح را " بررسی تاثیر نانو کامپوزیت‌های پلیمری بر پایه نانو ذرات در مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان زینتی و زراعی" دانست و اظهار داشت: با توجه به افزایش آلودگی و آلاینده‌های تهران و افزایش مرگ و میر ناشی از آن به دنبال راهکارهایی برای رفع این معضل بودیم.

وی افزایش سطوح فضای سبز را از جمله راهکارهای حل این چالش نام برد و یادآور شد: از موانع گسترش فضای سبز نیاز آبی گیاهان است و در این طرح تلاش شد تا با سنتز نانو کامپوزیت و نانو ذرات گامی در جهت مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان ارائه دهیم.

خسروی  تاکید کرد: با استفاده از نانو کامپوزیت‌های تولید شده، توانستیم در بخش کنترل و کاهش مصرف آب در برنج بیش از 80 درصد صرفه جویی داشته باشیم  و هم اکنون در تلاش هستیم تا در اراضی غیر قابل نفوذ مانند جاده‌های آسفالتی بلا استفاده و رها شده در شمال کشور، با استفاده از این روش اقدام به کاشت  برنج کنیم.

این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده نانوفناوری و دانشکده شیمی و راهنمایی، مساعدت و تلاش مرحوم احمد موسوی شوشتری عضو هیات علمی پژوهشکده نانو فناوری و مجید عبدوس  عضو هیات علمی و رئیس  دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرایی و به نتیجه رسیده  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول