اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خدمت‌رسانی ۱۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با آغاز هفته بسیج، 130 گروه جهادی فعالیت خود را در مناطق محروم و کم‌برخوردار خراسان‌جنوبی آغاز کرده‌اند.

خدمت‌رسانی ۱۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی

مهدی هنری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بسیج سازندگی در وهله نخست با مأموریت خدمت‌رسانی به مردم، سازندگی و محرومیت‌زدایی وارد عرصه خدمت‌رسانی شد و فعالیت خود را از سال 1379 به‌صورت سازمانی و سازمان یافته شروع کرد.

وی با بیان اینکه هفته بسیج از روز پنجشنبه 30 آبان آغاز و تا روز چهارشنبه ششم آذرماه ادامه دارد، اظهار داشت: برنامه‌های هفته بسیج با شعار «بسیج 40 سال خدمت، جهاد و شهادت» اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در سطح استان، بیان داشت: از ابتدای سال 1379 و تأسیس سازمان بسیج سازندگی تاکنون حدود 343 هزار جهادگر در قالب یک هزار و 570 گروه جهادی در سطح استان خراسان‌جنوبی خدمات‌رسانی کردند.

هنری مهم‌ترین هدف گروه‌های جهادی بسیج را محرومیت‌زدایی و کاهش فقر در مناطق هدف عنوان و تصریح کرد: گروه‌های جهادی ذیل بسیج سازندگی سازماندهی و این گروه‌ها با رویکرد خدمت‌رسانی در محورهای فرهنگی ، اقتصاد مقاومتی، فنی و عمرانی، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 325 گروه جهادی شناسنامه‌دار و 923 گروه جهادی محله‌ور در سطح استان، مطرح کرد: همزمان با هفته بسیج یک هزار و 320 جهادگر در قالب 130 گروه جهادی فعالیت خود را در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، سلامت و اشتغالزایی فعالیت خود را اغاز کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه فعالیت گروه‌های جهادی در تمامی شهرستان‌های استان در قالب اردوهای یک روزه تا سه روزه انجام می‌شود، تبیین کرد: اولویت فعالیت عمرانی این جهادگران در زمینه طرح مسکن محرومین و کمک به مرمت و بهسازی منازل محرومین و مددجویان بهزیستی است.

انتهای پیام/69039/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول