اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انجام 2397 بازرسی از سطح بازار کردستان طی 10 روز گذشته

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از 24 آبان تا 3 آذرماه 2 هزار و 397 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان انجام شده است.

انجام 2397 بازرسی از سطح بازار کردستان طی 10 روز گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بعد از اصلاح قیمت بنزین مهمترین دغدغه و خواسته مردم عدم افزایش قیمت کالاها و خدمات در سطح کشور است که ستاد تنظیم بازار استان کردستان و اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با برگزاری نشست‌های مستمر و منظم در تلاش است تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند لذا شدید نظارت‌ها بر بازار از هفته قبل در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با را‌ه‌اندازی گشت‌های مشترک اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح استان می‌کند.

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از 24 آبان تا 3 آذرماه 2 هزار و 397 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد بازرسی 247 پرونده به ارزش حدود 800 میلیون ریال در مراجع قضایی تشکیل شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: عموما پرونده‌های ما در این بخش بیشتر مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور، فروش اجباری و کالاهای تاریخ مصرف گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در کنار این بازرسی‌ها بصورت مشترک با دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، معاونت غذا و دارو، تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و ... 117 مورد گشت مشترک برگزار کردیم.

سردارزاده به گزارشات مردمی اشاره کرد و گفت: در مدت اجرای طرح نظارتی ویژه بحران‌های اقتصادی مقطعی که مربوط به افزایش قیمت بنزین بود 114 مورد گزارش مردمی به ما اعلام شده است که 76 مورد آن بصورت تلفنی و 38 مورد هم بصورت شکایت کتبی به ما گزارش شده است.

وی یادآور شد: در ارتباط با گزارشات مردمی 20 پرونده به ارزش 136 میلیون ریال تشکیل شده است.

سردارزاده تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و.... مراتب را با شماره تلفن 124 و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، موارد تخلف را گزارش نمایند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول