اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سابق پارلمان سوریه: آمریکا درصدد بازآفرینی داعش در سوریه است

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از عضو سابق پارلمان سوریه نوشت بهانه های دولت ترامپ درباره خطر داعش برای ماندن در سوریه باور کردنی نیست و در واقع آمریکا درصدد بازآفرینی داعش در سوریه است.

نماینده سابق پارلمان سوریه: آمریکا درصدد بازآفرینی داعش در سوریه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده سازمان تروریستی «فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» معروف به «سنتکام» روز شنبه اعلام کرده بود که پانصد نظامی آمریکایی در شرق سوریه باقی می‌مانند تا در عملیات مقابله با داعش مشارکت کنند.

مک کنزی گفته است که نظامیان آمریکایی در سوریه با نیروهای دموکراتیک سوریه تا پاکسازی کامل منطقه فرات از بقایای داعش همکاری می‌کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز اوایل ماه اکتبر اعلام کرد که قصد دارد نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه را به آمریکا بازگرداند، اما چند هفته بعد از آن اعلام کرد که تعدادی از نظامیان آمریکایی را برای «محافظت از میدان‌های نفتی سوریه» همچنان در این کشور حفظ خواهد کرد.

در واکنش به این مواضع، «فیصل عزوز» عضو سابق پارلمان سوریه و تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این باره گفت: باقی ماندن پانصد نظامی آمریکایی در شمال سوریه بر مبنای استدلال‌های باور نکردنی است، زیرا هدف آمریکا این است که از چاه‌های نفت محافظت کند و درآمد آن را به متحدان خود تحویل دهد و سهم خود را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بارها خبر از سرکوب داعش در این منطقه داده‌اند، گفت: آنها می‌خواهند بار دیگر داعش را به صحنه نبرد بازگردانند.

عزوز افزود: دولت ترامپ می‌خواهد موضع خود را برای داخل آمریکا و طرف‌های قانون گذار این کشور این گونه توجیه کند که هنوز خطر داعش وجود دارد و ما باید سربازان خود را در سوریه نگه داریم  در حالی که خودشان هم هنوز درباره آمار نظامیانشان در سوریه سردرگم حرف می‌زنند. وزیر دفاع از نهصد نظامی می‌گوید ، اما ترامپ خبر از ماندن پانصد نظامی آمریکایی می‌دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم گزارش داد که یک کاروان نظامی دیگر آمریکا، شامگاه جمعه از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد سوریه شد که شامل یازده خودرو از جمله تانکر و کامیون بوده است که وارد استان الحسکه شده است.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در خصوص اظهارات ترامپ درباره محافظت از میدان‌های نفتی سوریه گفته است که نیروهای آمریکایی، مسئولیت حفاظت از میادین نفتی شرق سوریه را بر عهده خواهند داشت و به هر گونه تلاش از سوی سایر طرف‌ها برای تسلط بر آن، با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد.

«بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل هم روز شنبه تأکید کرد که آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به تاراج می‌برد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول