اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اعلام فهرست مشاغل جدید مشمول نصب سامانه صندوق فروش

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: فهرست نهایی مشاغل مشمول سامانه صندوق فروش مکانیزه مشخص شده است و صاحبان این مشاغل باید نسبت به نصب سامانه اقدام کنند.

اعلام فهرست مشاغل جدید مشمول نصب سامانه صندوق فروش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا شریفی با تشریح مفاد ماده (۳) آیین نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر تعیین مشاغل مشمول نصب سامانه صندوق فروش، اظهار کرد: براساس مصوبه یاد شده ۱۵ عنوان شغل مشمول نصب صندوق فروش مکانیزه شدند و این موضوع گامی در جهت فرهنگ‌سازی مالیاتی کشور است. 

وی با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ پرداخت مالیات در بین اقشار مختلف جامعه، افزود: این گروه‌های شغلی شامل وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالارپذیرایی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها،کترینگ‌ها و تهیه غذاها، قهوه‌خانه‌ها، سالن‌های غذاخوری و باغ ‌تالارها، باغ سراها، طباخی‎ها، آش و حلیم‌پزی‌ها، جگرکی‌ها، کته‌کبابی‌ها، بریانی فروشی‌ها و مشاغل مشابه است. 

شریفی یادآور شد: مراکز اقامتی از قبیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مهمان‌خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، باغ ویلاها، اقامتگاه‌های بین راهی و متل‌ها، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایط نقلیه موتوری ( به استثناء ماشین‌آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی، آرایشگاه‎های مردانه و زنانه، آجیل و خشکبار فروشی‌ها (به استثناء مشمولین ماده (۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم و واردکنندگان، قنادی‌‎ها و شیرینی‌فروشی‎ها، آب‌میوه‌فروشی‌ها، بستنی و فالوده فروشی‌ها، میوه و تره‌بار فروش‎های مستقر در میادین میوه و تره‌بار، بارفروشی‌های میوه و تره‌بار، میوه‌فروشی‎ها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم تحریر و نوشت‌افزار فروشی‌ها ( به استثناء تولیدکنندگان و واردکنندگان)، بازی‎های رایانه‌ای (گیم نت‌ها) و کافی‎نت‌ها، دفاتر خدمات ارتباطی (دفتر خدمات مشترکان تلفن همراه و ثابت و خدمات پستی، دفاتر خدمات الکترونیکی ( از جمله دفاتر پلیس+۱۰، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و خدمات الکترونیک قضایی) شغل‌های شامل این طرح هستند که باید نسبت به نصب صندوق از امروز اقدام کنند. 

شریفی اعلام کرد: صاحبان مشاغل مذکور، از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش ( پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق مقررات می‌باشند.

وی همچنین ادامه داد: تمامی صاحبان مشاغل و حرف مذکور باید با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه یا پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود ( کارتخوان‎های بانکی) اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: مودیان هنگام مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور، وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیکی و ارائه شماره اقتصادی شده و در قسمت ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنند.

 سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این و در اجرای حکم بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به ثبت‌نام در نظام سامانه فروش، نصب و استفاده از پایانه فروش از ابتدای مهرماه سال‌جاری کرده است. 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول