اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

252 بازرسی برای تنظیم بازار در گنبدکاووس انجام شد

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالا ها در سطح شهرستان 252 بازرسی در هفته گذشته انجام شد.

252 بازرسی برای تنظیم بازار در گنبدکاووس انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، خلیل رجبلی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها بازدید و بازرسی‌ها از زمان افزایش قیمت بنزین در شهرستان افزایش یافته و تاکنون 252 بازرسی از فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشی، مغازه‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و غیره صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش قیمت در کپسول‌های گاز و کرایه مسافربری برون‌شهری گزارش شده است، تصریح کرد: در بازرسی‌های اداره صنعت، معدن و تجارت و مشترک با دیگر دستگاه‌های نظارتی بیشترین افزایش قیمت در نرخ کپسول‌های گاز و کرایه‌های خودروهای مسافربری برون‌شهری بود که با مدیریت و نظارت دقیق قیمت‌ها به نرخ اصلی بازگشت.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته 35 پرونده به مبلغ 21 میلیون و 110 هزار ریال در راستا افزایش قیمت خودسرانه تشکیل شد همچنین دو فقره پرونده نیز برای فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
* بیشترین اعتراضات مردم از افزایش نرخ کرایه برون‌شهری است
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: بیشترین تماس‌های تلفنی مردم با 124 و انتقادات حضوری به فرمانداری مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های برون‌شهری شهر به روستاهای اطراف است.
علی‌اکبر برآبادی افزود: با رایزنی‌های انجام شده با آموزش و پرورش قرار است برای خودروهای سرویس مدارس روستاهای شهرستان گنبدکاووس به ویژه روستاهای مرزی سهمیه بنزین در نظر گرفته شود.

* 70درصد کشاورزان بخش داشلی‌برون فاقد مجوز تامین سوخت هستند
بخشدار داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: همه کشاورزان بخش «داشلی‌برون» و نواحی مرزی از «رودخانه اترک» برای آبیاری اراضی کشاورزی خود استفاده می‌کنند اما 70 درصد آنها فاقد مجوز موتور پمپ برای دریافت سهمیه سوخت هستند.
حاجی‌نظر شیرمحمدلی افزود: سهمیه استان گلستان در زمینه گاز مایع قبل از افزایش قیمت بنزین 2 هزار و 100 تن بوده اما یک‌هزار و 100 تن آن ثبت شده و اکنون تنها حدود یک‌هزار و 800 تن سهمیه گاز مایع استان است که این روند مشکلاتی را در توزیع گاز مایع ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به گستردگی «دهستان کرند» از توابع بخش «داشلی‌برون» ادامه داد: برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشاورزان و با توجه به زمان کشت محصولات پاییزه قرار است نیروهای جهاد کشاورزی در دهستان «کرند» مستقر شده و کار قرارداد کشت انجام شود.
* دام‌های سبک و سنگین گنبدکاووس پلاک‌گذاری می‌شوند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با هدف جلوگیری از قاچاق دام و سلامت نهاده‌های دامی همه دام‌های سبک و سنگین گنبدکاووس هویت و پلاک‌گذاری می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بزرگترین تولید گوشت سفید و قرمز در استان است، افزود: این طرح اجباری است و اگر دامداران دام های خود را پلاک‌گذاری نکنند در صورت مشاهده دام بدون پلاک به نفع دولت ضبط خواهد شد.
غلامعلی نورا گفت: در دو ماه گذشته 6 هزار تن جو، 18 هزار تن دانه سویا، 9 هزار و 500 تن کنجاله سویا و 8 هزار تن کنسانتره بین دامداران و کشاورزان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت سبوس در فصل گرما توسط اداره صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف شود، ادامه داد: در تابستان قیمت مصوب سبوس 840 تومان بود که متاسفانه این مبلغ به یک‌هزار و 250 تومان افزایش یافت و باید ماالتفاوت قیمت به دامداران پرداخت شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس عمده مشکل کشاورزان بزرگ و پیمانکاران را عدم تامین سوخت مورد نیاز عنوان کرد و گفت:در شهرستان بیش از 200 پیمانکار و کشاورز عمده وجود دارد و برای تامین سوخت این افراد باید تمهیداتی اندیشیده شود.

*170 خودرو درون شهری در گنبدکاووس فعال است
فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: در حال حاضر 170 خودرو تاکسی، ون و مینی‌بوس به عنوان مسافربر درون‌شهری در شهرستان فعال هستند و نظارت بر آنها صورت می‌گیرد.
عبدالقدیر کریمی با اشاره به مشکل تامین سوخت سرویس مدارس اظهار کرد: هشت شرکت در قالب سرویس مدارس در شهرستان فعالیت می‌کنند که این رانندگان می‌توانند با مراجعه به حمل و نقل درون‌شهری برای افزایش سهمیه سوخت خود اقدام کنند.
وی با اشاره به شرایط حساس جامعه در شرایط کنونی گفت: اولویت مدیران دستگاه اجرایی دغدغه و حل مشکلات مردم و تکریم ارباب‌رجوع در مراجعه به ادارات باشد.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در صورت افزایش قیمت خودسرانه فروشندگان پروانه بهره‌برداری آنها بلافاصله باطل می‌شود، خاطرنشان کرد: به گفته استاندار در آخرین کارگروه تنظیم بازار در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت کالا به ویژه جایگاه‌های سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی بلافاصله پروانه بهره‌برداری آنها باطل می‌شود.
وی با اشاره به ماه‌های پایانی سال افزود: مدیران مرتبط با حوزه بازار از هم‌اکنون به فکر میوه شب عید و مایحتاج مردم در آستانه سال جدید به لحاظ کمی و کیفی باشند.

انتهای بیام/2307/83002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول