اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفتگوی معاون وزیر صنایع روسیه با معاون وزیر خارجه ایران در لاهه

در دیدار معاون وزیر صنایع روسیه با معاون وزیر خارجه ایران در لاهه هلند، درباره همکاری‌های 2 کشور در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و راه‌های جلوگیری از تضعیف این سازمان گفتگو شد.

گفتگوی معاون وزیر صنایع روسیه با معاون وزیر خارجه ایران در لاهه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «اولگ رزیانسوف» معاون وزیر صنایع فدراسیون روسیه در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در لاهه با «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه ایران ملاقات و گفتگو کرد. 
در این ملاقات طرفین ضمن تبادل نظر درباره موضوعات دستورکار کنفرانس و تاکید بر همکاری‌های 2 کشور در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، راه‌های جلوگیری از تضعیف سازمان و همچنین تقویت اجرای کنوانسیون توسط اعضا و دبیرخانه را بررسی کردند.

تاکید بر رعایت قاعده اجماع در تصمیمات سازمان و همچنین پایبندی به متن کنوانسیون در اقدامات توسط نهادهای سازمان و دبیرخانه از جمله موارد مورد اتفاق و تاکید طرفین بود.

به گزارش فارس، بیست و چهارمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی از روز دوشنبه چهارم آذرماه در محل اجلاس‌های بین‌المللی لاهه هلند آغاز به کار کرد و تا روز جمعه 8 آذر ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

کنفرانس اعضا کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، مهمترین نهاد سیاستگذار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است که در نشست‌های سالیانه آن، 193 کشور عضو آخرین تحولات و سیاستگذاری‌های بین‌المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول