اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رضایی: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم فقیر ریخته‌ نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی تدبیری برخی مسئولان در افزایش قیمت بنزین، گفت: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم فقیر ریخته‌ نشده است.

رضایی: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم فقیر ریخته‌ نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه‌ ملت، مسعود رضایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 5 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک چهلمین سالروز تشکیل بسیج، گفت: فلسفه وجودی بسیج، فراخوان خادمان مردمی بود که بدون هیچ نام، درجه و نشانی در صحنه‌های مختلف حماسه آفریدند و همراه کارگزاران حکومتی بودند. این نشان از پیوند این صنف یا گروه با مردم و حاکمیت است و هیچ اندیشه، حزب و گروهی حق ندارد که این شجره طیبه را به نفع خود مصالحه کند.  این حلقه اتصال بین مردم و حاکمان است.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شیرازی که همیشه از فرهنگ آن می‌گفتیم و از شعرا، فلاسف، حکما و مذکراتش می‌گفتیم، سرآمد همه شهرهای ایران بوده و هست. اگر تاریخ باستان ایران را بجوییم قطعا از شیراز برخاسته است چون کلمه وحدت همه ما زبان پارسی است.

وی در ادامه نطق خود افزود: سند مشترک مردم قانون اساسی به عنوان قانون مادر است که همه جایگاه‌ها را تعریف کرده و پایه گذار شکل‌گیری حقوق موضوعه بر مبنای اخلاق اسلامی است. ما در کشور اخلاق دینی و آموزه‌های فرهنگی داریم و در هزاران پیش گفته شده «خدایا مملکت را از دروغ، خشکسالی و جنگ مصون دار» اما متاسفانه فضای هر سه فراهم شده است، دروغ بسیار رونق پیدا کرده، ریا و کاسب‌کاری نیز بسیار زیاده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم سوالاتی را یادآور شد و گفت: کسانی که مسئولیت حاکمیتی دارند یا نمی‌دانند و اگر چنین است چرا نمی‌پرسند؟ اگر می‌دانند چرا خلاف حقیقت عمل می‌کنند؟ هرکسی که الفبای اقتصاد را می‌شناسد، می‌داند که محصول کار مقدار ضربدر قیمت و نتیجه کار تولید است. تولید معجزه نظام خلقت است اما تولید، ایجاد اشتغال می‌کند و باعث رفاه اجتماعی و عمومی می‌شود. آفریننده تولید کارآفرین است اما آیا می‌دانید تعداد کارآفرینان در سال 1384، یک میلیون و 230 هزار نفر بوده و در سال 1395 به 816 هزار نفر رسیده است.

رضایی ادامه داد: آیا متوسط رشد اقتصادی را می‌دانید که از سال 1338 تا 1397 چهار و چهاردهم درصد بوده و از سال 1357 تا 1397  دو و دودهم درصد رسیده و از سال 1391 تا 1397 صفر شده است. این آمار یعنی بیکاری و فقیرتر شدن مردم. اضافه شدن نرخ بنزین 30 هزار میلیارد درآمد دارد اما حداقل 80 هزار میلیارد خسارت مادی علاوه بر خسارت روانی به کشور وارد کرده است.

وی تصریح کرد:  نقدینگی سال 1357 دویست و پنجاه میلیارد تومان بوده و در آبان 1397 از مرز 2 میلیون 50 هزار میلیارد تومان گذشته است یعنی حدودا هشت برابر شده است. آیا ارزش تولید واقعی به همین نسبت تغییر کرده است؟ خیر.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم گفت: آقای رئیس جمهور چرا شفاف نمی‌فرمایید که کسری بودجه داریم و به ناچار باید از این طریق کسری بودجه را جبران کنیم. آقای وزیر نفت مگر در مصاحبه خود نفرمودید که قیمت بنزین تغییر نمی‌کند؟ آقای وزیر کشور مگر نفرمودید پیش بینی شده و فضای اجرا فراهم است؟ آقای نوبخت، شما می‌گویید پول درآمد را به حساب مردم فقیر ریخته‌اید اما تاکنون یک نفر از این موضوع اطلاع نداده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان نطق میان دستور خود شعری را خطاب به مردم شیراز خواند و گفت: «ما زِ یاران چشم یاری داشتیم/ خود غلط بود آن چه ما پنداشتیم» من شرمنده مردم شیراز به دلیل خرابی‌های پیش آمده هستم. متاسفانه بی درایتی بی‌تدبیری برخی مسئولان این فضا را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول