اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تشکیل کنسرسیوم بهره‌برداران معادن آهن در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از تشکیل کنسرسیوم بهره برداران معادن آهن در استان خبر داد.

تشکیل کنسرسیوم بهره‌برداران معادن آهن در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، حمیدرضا ایزدی در دهمین نشست شورای معادن فارس با اشاره به اینکه موضوع تشکیل کنسرسیوم میان بهره برداران معادن آهن استان در دست اقدام است، گفت: طرح اکتشاف آهن شمال استان فارس، مطالعه دولومیت جنوب استان و مطالعه منابع شن و ماسه جهت جابجایی معادن منطقه دوکوهک شیراز، مطالعه و پی جویی مواد معدنی شهرستان رستم و ممسنی توسط سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دست بررسی و انجام مناقصه‌های مربوطه است.

وی با اشاره به رتبه ۴ این استان از نظر تعداد معادن در کشور، بیان کرد: فارس از نظر میزان استخراج رتبه ۴ و از نظر ذخایر معدنی جایگاه ۸ کشور را در اختیار دارد و از جمله استان‌هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه امروزه معدن به عنوان یکی از محور‌های اصلی توسعه در کشور به شمار می‌رود، افزود: معادن در استان فارس از اصلی‌ترین محور‌های توسعه و از جایگاه ممتازی برخورداراست و امیدواریم با کمک فعالان، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این بخش بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی پویا‌تر همراه سازیم تا در این فضای خوب بخش معدن و فعالین آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

وی بیان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسریع در انجام امور و حمایت و توسعه معادن، شورای معادن استان فارس به عنوان استان‌های پیشرو در تشکیل شورای معادن استانی در کشور است.

ایزدی همچنین با تاکید براینکه شورای معادن ظرفیتی برای توسعه معادن فارس است، عنوان کرد: شورای معادن استان به صورت ماهانه با همه اختیارات استانی در محل استانداری فارس به ریاست استاندار فارس و دبیری سازمان صمت برگزار و در خصوص سایر مسایل و مشکلات معدنی استان اظهار نظر و راهکار‌های قانونی واجرایی را اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول