اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امیر ارجمند، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شد

مراسم تکریم مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برگزار، امیر ارجمند به عنوان سرپرست این اداره کل برگزار شد.

امیر ارجمند، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با حضور هنرمندان، مسؤولان دفاتر گردشگری، مدیران کل، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین استاندار زنجان برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات 6 ساله یحیی رحمتی در سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، امیر ارجمند به عنوان مدیرکل این اداره معرفی شد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این مراسم با اشاره به تاریخچه مدیریتی خود در حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: بنده در اوایل دهه ۸۰ این حوزه را تحویل گرفته و حدود ۱۸ سال است که در آن فعالیت دارم.
یحیی رحمتی با اشاره به اینکه در ۱۸ سال گذشته اگر توفیقی بوده حاصل همراهی همه همکاران بوده است، گفت: استانی که در ابتدای تحویل آن استان ۲۶ به لحاط رده‌بندی بود امروز به رتبه چهارم رسیده است.
وی با اشاره به اینکه آنچه انجام شده حاصل همت و زمینه‌ای بوده که در استان وجود داشت، گفت: جشنواره آش یکی از ابتکارات استان بود که در نتیجه آن ۱۲۰ هزار نفر روزانه از آن بازدید می‌کنند‌.
مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه امروز زنجان رتبه نخست تولید صنایع دستی را در کشور دارد، گفت: امروز ۴۱۱ فروشگاه صنایع دستی در استان فعال است، اما اگر سرعت افزایش آن کم است من عذرخواهی می‌کنم اما بی‌مزد بود و اگر همه اینها انجام شد برای این بود که بگویم زنجان شهری است که ظرفیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه هنوز زنجان ظرفیت ۹۰ درصدی برای کار دارد، گفت: قطعا استفاده از این ظرفیت‌های موجود موجب توسعه و پیشرفت بیش از پیش استان خواهد شد.

تدوین نقشه جامع گردشگری استان

در ادامه نیز مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز با اشاره به اینکه عقیده بنده این است که فعالان گردشگری متولیان اصلی حوزه گردشگری هستند، افزود: امیدواریم با راهنمایی وزیر و استاندار بتوانم در خدمت مردم باشم.
امیر ارجمند برنامه‌های پیش روی میراث فرهنگی را منطبق بر سند چشم‌انداز ۲۰ ساله عنوان کرد و گفت: راهبردهای میراث فرهنگی همچنین محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری خواهد بود.
 وی با اشاره به اینکه قرار است، طی یک ماه آینده نقشه جامع گردشگری استان تدوین شود، اضافه کرد: قطعا این کار به افزایش گردشگری در استان کمک شایانی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیز با تقدیر از زحمات 6 ساله مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: قطعا تلاش‌های وی در راستای اعتلای استان ماندگار خواهد بود.

فرامرز نیک سرشت ضمن تأکید بر استفاده از تجربیات مدیرکل سابق میراث فرهنگی در توسعه مسائل مربوط به گردشگری و میراث فرهنگی گفت: چنین افرادی الگوی مدیریت و در واقع یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه الگوها باید جادوانه باقی بمانند و از بین نروند، گفت: به عقیده بنده باید برنامه‌ای باشد که از تجربیات افراد باسابقه استفاده کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مغفول استان زنجان بیان کرد: استان زنجان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که ما از آن غافل هستیم و باید از ظرفیت‌های استان که وجه ممیزه آن با سایر استان‌هاست به نحو احسن استفاده شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات 6 ساله یحیی رحمتی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان زنجان گفت:  اصرار بازنشستگی وی موجب شد که وزراتخانه آن را قبول کند.
وی با اشاره به اینکه در پروسه انتخاب مدیرکل جدید نیز طبق مشورت با استاندار به امیر ارجمند رسیدیم، گفت: ارجمند نیز از سوابق کاری خوبی برخوردار است و امیدواریم در مدت فعالیتی خود حداقل همانند مدیرکل سابق عمل کند.

در پایان این مراسم، امیر ارجمند به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان معرفی و با اهدای لوحی از زحمات 6 ساله یحیی رحمتی تقدیر شد.

امیر ارجمند از نیروهای حوزه میراث فرهنگی کشور و سابقه فعالیت به عنوان رئیس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌‌های تاریخی، مسؤول دفتر فنی و مسؤول دفتر جذب و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان را در کارنامه کاری خود دارد.
وی همچنین با مدرک دکترای تخصصی مهندسی معماری به عنوان مدرس گروه مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، دانشگاه پیام نور و دیگر مراکز آموزش عالی استان زنجان فعالیت داشته است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول