اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

داستان زندگی شجاع‌ترین اسکیت‌باز جهان فیلم شد

مستند «تنها نخواهم ماند» کسب عنوان شجاع‌ترین اسکیت باز جهان توسط دختر روشندل زنجانی با وجود محدودیت های بسیار به نمایش گذاشته شده است.

داستان زندگی شجاع‌ترین اسکیت‌باز جهان فیلم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیلم مستند کوتاه «تنها نخواهم ماند» با موضوع سختی‌ها و محدودیت‌های زندگی روشندلان، عصر امروز در حوزه هنری زنجان به نمایش گذاشته شد.
فیلم کوتاه مستند «تنها نخواهم ماند» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا غرقی و با مدت زمان بیست و شش دقیقه تولید شده است که در آن کارگردان چالش یک روشندل را که قصد دارد سختی‌های موجود در زندگی خود را با اتکاء به توانایی‌های دیگرش حل کند، به تصویر می‌کشد.
میثم سیفی مسؤول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری زنجان گفت: دغدغه فیلم از لحاظ موضوعی، محتوایی و نگاه عمیق و سالم کارگردان نسبت به سوژه از دلایل انتخاب این فیلم برای نمایش و نقد در حوزه هنری زنجان است.
مینا غرقی، کارگردان و تهیه کننده فیلم «تنها نخواهم ماند»، اثر خود را در قالب نوعی مستند و گزارش معرفی کرد و گفت: این فیلم مستند کوتاه اولین کار بنده در عرصه فیلم است که در خصوص زندگی «الهه قلی‌فلاح» دختر روشندلی است، که با اراده قوی خود در زندگی توانست مرزهای محدویت و ناتوانی‌های جسمی خویش را به فرصت تبدیل کرده و عنوان شجاع ترین اسکیت باز جهان را در آلمان کسب کند.
وی ادامه داد: این مستند، همچنین مهارت‌های دیگر شخصیت فیلم همچون تسلط به چهار زبان دنیا، صخره‌نوردی، پیانیست، نویسنده، مترجم و اسکیت باز نشان می‌دهد.
غرقی افزود: ساختن فیلم مستند کوتاه از زندگی الهه قلی فلاح کار بسیار سختی بود، چون ایشان شخص توانمند و باهوشی هستند. همین توانایی‌ها و مهارت‌های ایشان سبب، ضبط 90 ساعت راش شده بود، که این زمان بالا کارگردان را در مرحله تدوین فیلم با مشکل مواجه کرد.
کارگردان اثر با اشاره به انتخاب نام فیلم توسط شخصیت اصلی فیلم «الهه قلی‌فلاح»، گفت: انتخاب این عنوان از جانب ایشان از این لحاظ بود که، تأکید بسیار داشتند بر اینکه، من تنها نخواهم ماند و هستند کسانی که با وجود محدودیت‌های جسمی می‌توانند این راه را ادامه دهند و به موفقیت برسند.
در بخش دیگری از برنامه، حاضرین در نشست نمایش و نقد فیلم مستند کوتاه «تنها نخواهم ماند» به بیان نقاط قوت و برخی کاستی‌های فیلم اشاره کردند.
جعفر موسوی، کارگردان و فیلمساز جوان حوزه هنری استان با اشاره به سوژه خوب و جذاب فیلم، نقد خود از اثر را نبود یک داستان خطی در فیلم عنوان کرد و ادامه داد: تکلیف فیلم با خودش روشن نیست که آیا گزارش است یا پرتره، و نوعی دوگانگی در داستان فیلم وجود دارد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول