اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حماسه 5 آذر در سی‌سخت؛ ملک‌حسینی: بسیج به صنعت ورود پیدا کند/مصباح: بنزین بهانه دشمن بود

حماسه 5 آذر باشکوه خاصی در شهر سی‌سخت برگزار شد.

حماسه 5 آذر در سی‌سخت؛ ملک‌حسینی: بسیج به صنعت ورود پیدا کند/مصباح: بنزین بهانه دشمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان دنا با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دنا با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر مصباح‌نژاد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: از تمامی خادمان بسیج به خاطر خدماتی که به انقلاب می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی گفت: اولین ویژگی بسیج مکتبی بودن است که کارهای عام المنفعه در قالب‌های مختلف انجام  می‌دهند اما تفاوتی که ساختار بسیج با سایر نهادها دارد ماهیت دینی و ساخت مبتنی بر باورها و اعتقادات دینی است.

 

امام جمعه سی‌سخت افزود: بسیجی مرد تمام میدان‌هاست، مخلص است، نسبت به مومنین مهربان و متواضع ولی نسبت به دشمن و استکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار سخت و مقاوم است، اهل مجاهدت هستند، اهل ایثار و از جان گذشتگی هستند و پشیمان شدن در کارشان نیست و میدان تکلیف و مبارزه را هیچگاه ترک نخواهند کرد.

مصباح‌نژاد در ادامه عنوان کرد: دومین شاخصه بسیج جهادی بودن اوست که با رها کردن خواب و استراحت خود با عشق و ایثار خود سختی را به جان می‌خرد تا مردمش در رفاه و آرامش باشند و سومین شاخصه بسیج فراگیر بودن اوست، بسیج یک فرهنگ است که علاوه بر آن یک سازمان منسجم و منظم است و مهمترین شاخصه بسیج، شاخص محوری و ولایت مداری و بصیرت است.

مصباح‌نژاد با تاکید بر اینکه امسال یک سال  حساسی است و دشمن برنامه‌ریزی و نقشه‌هایی برای جمهوری اسلامی دارد یادآور شد: فکر نکنید که آشوب تمام شده است، دشمن برای تمام مراحل انقلاب نقشه داشته و دارد و بنزین و انتخابات را بهانه کرده و اصل نظام را نشانه گرفته است و نباید فریب این بهانه‌ها و نیرنگ‌ها را بخوریم و حواسمان باشد که نقشه و هدف دشمن چیست و عوامل آنها چه کسانی هستند و می خواهند در چه بازه زمانی از آنها استفاده کنند و امروز ما به شدت نیاز داریم که جامعه را روشن  کنیم و روش‌های براندازی را برای مردم تفهیم کنیم و با تکیه بر بسیج نگذاریم دشمن به هدفش  برسد.

سیدعلی ملک حسینی رئیس دادگستری شهرستان دنا از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان و ملت ایران گفت: اینکه بسیج از کجا شکل گرفت و چه کارهایی انجام داده است نیازمند بررسی یک سابقه تاریخی است، همه شما می‌دانید که در 13 آبان سال 58 بعد از اینکه مدتی از انقلاب اسلامی گذشت جوانان انقلابی متوجه شدند که در لانه جاسوسی و سفارت خانه آمریکا نقشه‌هایی علیه ملت ایران و انقلاب کشیده می شود که بنا به تعبیر امام راحل رحمت الله علیه انقلاب دوم در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا صورت گرفته است.

وی گفت: باید دید بعد از دستیابی به اسناد آمریکا چه نقشه ای برای ملت ایران داشته که یکی از آن‌ها نقشه حمله  نظامی برای آزادسازی گروگان‌هایشان بود.

ملک‌حسینی به تشکیل بسیج اشاره کرد و گفت: امام عزیز با آن فرمان تاریخی خود در روز 5 آذر مبنی بر تشکیل بسیج که فرمودند ملتی که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد و ملتی که اسلامی است باید تمام آنها بسیجی و اندیشه و تفکر بسیجی داشته باشند انقلاب را بیمه کرد.

وی گفت: به یک سال نکشید که کشور درگیر جنگ تحمیلی نابرابر شد، کشوری که هنوز انقلاب نوپا بود و ترورهای کور منافقین  در کوچه و بازار ملت را آزار می‌داد در مقابل دشمنی تا دندان مسلح به آخرین فناوری نظامی روز و تقویت شده با دلارهای استکبار به کشور حمله کرد که با نیروی بسیج در اینجا هم شکست خوردند.

این مسوول قضایی گفت: مردم با فرمان امام به جبهه‌ها عازم شدند و در عملیات‌هایی مثل فتح المبین، بیت المقدس و شکست حصر آبادان و چندین عملیات دیگر غرور آفرینی کردند و با رشادت های بسیجیان جنگ را تمام کردند.

وی گفت: عده ای که در جنگ نبودند و از دور تماشا می کردند و عافیت طلب بودند با همراهی دشمنان و برخی از سیاسونی که وجود بسیج را مانع پیشرفت و مانع  چنگ انداختن به انقلاب می‌دانستند می‌گفتند ما دیگر به بسیج نیازی نداریم و باید منحل بشود.

این مسؤول افزود: در اینجا بود که مولا و سید ما حضرت امام خامنه‌ای جلوی آنها محکم ایستاد و فرمود جنگ تمام شده اما بسیج تمام نم‌یشود و بسیج باید در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشد.

ملک حسینی در ادامه یادآور شد: امروزه هم در سخت‌ترین شرایط و بحران‌ها مثل سیل، زلزله و دیگر خطرات این بسیج است که به فریاد مردم می‌رسد و در تمامی صحنه هایی که کشور نیاز به روحیه انقلابی دارد بسیج حضور فعال و موثر دارد.

وی گفت: همان طور که در صحبت های سالهای اخیر رهبر معظم انقلاب می‌شنوید به این نکته اشاره دارند که چطور مغز متفکر جوان با بصیرت بسیجی ما می‌تواند موشک نقطه زن را طراحی کند که از فاصله 2 هزار کیلومتری هدفش را نابود کند و این تکنولوژی منحصر به چند کشور بیشتر نیست ولی در صنعت خودروسازی هنوز دچار مشکل و متکی به غرب هستیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: چرا بسیج به صنعت خودروسازی ورود نکرده است، لذا بسیج باید به تمام  صنعت کشور ورود پیدا کند تا کشور را از وابستگی به خارج از کشور بی‌نیاز کند.


 

 

انتهای پیام/2571

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول