اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عکس| افزایش تلفات زلزله آلبانی به حداقل ۱۴ کشته و ۶۰۰ زخمی

با گذشت ساعاتی از وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری در آلبانی، مقام‌های این کشور اعلام کردند کشته‌های این زمین‌لرزه به ۱۴ نفر و مجروحان به بیش از ۶۰۰ تن افزایش یافته است.

عکس| افزایش تلفات زلزله آلبانی به حداقل ۱۴ کشته و  ۶۰۰ زخمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آلبانی درباره میزان کشته‌ و زخمی‌های زمین لرزه ۶.۴ ریشتری امروز سه شنبه در این کشور اظهارنظر رسمی کرده‌ و از مرگ حداقل ۱۴ تن و جراحت ۶۰۰ نفر دیگر خبر داده است.

وزارتخانه‌های دفاع و بهداشت آلبانی درباره وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری در آلبانی که شدیدترین زلزله طی دهه‌های اخیر در این کشور اروپایی بوده و حومه «تیرانا» پایتخت و برخی دیگر از مناطق این کشور را لرزانده است، اعلامیه صادر کردند.

به گزارش شبکه «تی‌آرتی»، وزارت دفاع آلبانی در واکنش به انتشار برخی خبرها در خصوص افزایش میزان کشته‌های این زلزله، مرگ حداقل ۱۴ نفر بر اثر زلزله را تایید کرده است.

وزارت بهداشت آلبانی هم در گزارش خود درباره زلزله، از جراحت بیش از ۶۰۰ نفر خبر داده است؛ زخمی‌هایی که برخی از آنها حالشان وخیم گزارش شده است.

مرکز زلزله ۶.۴ ریشتری که ساعت ۰۳:۵۴ بامداد امروز به وقت محلی به وقوع پیوسته، ۳۴ کیلومتری شمال غربی تیرانا بوده است.

زلزله به ساختمان‌ها و منازل مسکونی زیادی آسیب رسانده است و نیروهای امدادی همچنان زیر آوارها و خرابه‌های ناشی از زمین لرزه در تلاش برای امدادرسانی هستند.

حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای ارتش آلبانی برای کمک به اسکان آسیب‌دیگان زلزله به کار گرفته شدند تا به ایجاد چادرهای موقت کمک کنند.

بیشترین تخریب زلزله در شهر «دورس» بر جا مانده و ساکنان بخش‌هایی از تیرانا پایتخت آلبانی هم دچار مشکل شده‌اند. شهر «تومین» هم از زمین‌لرزه آسیب دیده و گزارش‌هایی از پیدا شدن جسد چند نفر مخابره شده است.

مرکز لرزه‌نگاری «اروپا-مدیترانه» در گزارشی درباره شرایط آلبانی خبر داده که پس از زلزله ۶.۴ ریشتری چندین پس لرزه شامل یک پس لرزه ۵.۳ ریشتری این کشور را لرزانده است.

رسانه‌ها با توجه به ادامه تلاش‌های نیروهای امدادی برای بیرون آوردن افراد زیر آوار مانده، از احتمال بالا رفتن تعداد کشته‌های زلزله خبر داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول