اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه: به عملیات «چشمه صلح» تا تحقق اهدافش ادامه می‌دهیم

شورای امنیت ملی ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که این کشور به عملیات چشمه صلح در شمال سوریه تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داد.

ترکیه: به عملیات «چشمه صلح» تا تحقق اهدافش ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای امنیت ملی ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که این کشور به عملیات «چشمه صلح» در شمال سوریه تا رسیدن به اهدافش ادامه خواهد داد و تمامی اقدامات برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان در چارچوب عملیات چشمه صلح اتخاذ شده است.

به گزارش تی‌آر‌تی، شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرد: «کشور ما که از مبارزه با تروریسم فرار نمی‌کند با قدرت به مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.»

شورای امنیت ملی ترکیه اضافه کرد که این کشور از طرف‌های توافق ایجاد منطقه امن در شمال سوریه منتظر اجرای پاکسازی این منطقه از تروریست‌ها در سریعترین زمان ممکن است که این موضوع شامل تل رفعت و منبج نیز می‌شود.

شورای امنیت ملی ترکیه از جامعه بین‌الملل درخواست کرد تا از آنکارا در تامین بازگشت داوطلبانه و امن سوری‌ها به کشورشان بدون هرگونه تبعیض نژادی و مذهبی حمایت کند.

ترکیه هفدهم مهرماه دست به یک اقدام نظامی جدید در خاک سوریه زد و این بار در عملیات موسوم به چشمه صلح حملات به مناطق تحت کنترل گروه‌های کُرد سوری را در دستور کار قرار داد.

به دنبال این اقدام نظامی، ترکیه با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد و با گذشت چندین روز از آغاز این عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه، آنکارا به صورت جداگانه با واشنگتن و مسکو برای توقف این عملیات دو توافق کرد؛ توافق‌هایی که وجه مشترک آنها دور شدن ی‌پ‌گ از مرز ترکیه بوده است.

طبق توافق ۲۲ اکتبر گذشته (۳۰ مهر) «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در شهر سوچی روسیه باید شبه‌نظامیان کُرد سوریه تا عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کنند و مقرر شد تا دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول