اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش مصرف گاز در زنجان

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از افزایش مصرف گاز در زنجان به 9 میلیون و 600 هزار متر مکعب خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را برای جلوگیری از وقوع حوادث گازگرفتگی رعایت کنند.

افزایش مصرف گاز در زنجان

نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوای استان زنجان، مصرف گاز افزایش یافته و به 9 میلیون و 600 هزار متر مکعب رسیده است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در نتیجه افزایش مصرف گاز در استان گاز نیروگاه قطع شده است، تصریح کرد: درخواست ما از شهروندان مصرف معقولانه گاز است، چرا که برای خدمت‌رسانی بهتر به سایر مشترکین گاز نیروگاه قطع شده است.

وی ضمن تأکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار اضافه کرد: مشترکین باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی وجود داشته باشد.

رابطی با بیان اینکه نخستین نکته مهمی که باید به آن توجه داشت مطمئن بودن از درست کارکردن وسایل گازسوز است، افزود: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اتاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده و یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی گرفته شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از انجام آموزش‌های لازم توسط شرکت گاز در سطح استان نیز خبر داد و گفت: به منظور آگاه‌سازی شهروندان تیزرهای تلویزیونی در ارتباط با ایمنی گاز پخش می‌شود و البته در کنار همین موضوع سالانه 15 هزار دانش‌آموز نیز تحت آموزش نکات ایمنی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول