اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دوره اقتصاد نفتی به سر آمده است/ هیچ چیز برای تولید در کشور کم نداریم

مدیرعامل سازمان اتکا کل کشور گفت: ما در کشور هیچ چیز برای تولید کم نداریم و در صورت افزایش تولیدات داخلی قادر هستیم روی پای خود بایستیم.

دوره اقتصاد نفتی به سر آمده است/ هیچ چیز برای تولید در کشور کم نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس عیسی رضایی، مدیرعامل سازمان اتکا کشور در مراسم هفتمین یادواره ۱۳۸ شهید سازمان اتکا که به میزبانی استان البرز برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج گفت: فرمان مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا این است که به فکر رونق تولید باشیم و این مبحث را دنبال کنیم که شاید این موضوع در ایران درک نشده باشد.

مدیرعامل سازمان اتکا کل کشور با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ونزوئلا که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفتی دنیاست و دیدار با مقامات این کشور عنوان کرد: برای بنده جای بسی تعجب بود که رئیس جمهور این کشور بیان کرد سلام ما را به آقای خامنه ای برسانید؛ بر اساس گفته ایشان ما تصمیم داریم به سمت تولید داخلی حرکت کنیم در حالی که این فرمایش رهبری در داخل کشور مغفول مانده است.

رضایی ادامه داد: این موضوع که کلام حضرت آقا تا کجا رسوخ پیدا کرده موجب تعجب و مسرت بنده شد و جای تاسف دارد که ای کاش مدیران داخلی ما به اندازه آن مسؤول، پای فرمان مقام معظم رهبری ایستاده بودند و مشکلات کشور را حل می کردند.

وی تصریح کرد: ما چاره ای جز اینکه روی پای خود بایستیم نداریم و برای این کار باید برنامه ریزی کنیم و آمایش سرزمینی داشته باشیم و در مرحله نخست باید روی تولید مایحتاج اساسی مانند گندم، جو، ذرت و برنج و اقلام تولیدی دیگر کار کنیم.

مدیرعامل سازمان اتکا کل کشور اظهار کرد: ما در کشور هیچ چیز برای تولید کم نداریم و در صورت افزایش تولیدات داخلی قادر هستیم روی پای خود بایستیم و برای موفقیت در این راه باید از اقتصاد نفتی خارج شویم و لازمه آن، این است دولت بدنه خود را کوچک کند اما مسیر ما در این جهت نیست.

رضایی اذعان کرد: جای تاسف است که سیستم دولتی ما به دنبال خودکفایی تولید نیست اما می‌توان آن را مدیریت کرد؛ در صورتی که بخواهیم اجرای اصل 44 را به شکل مناسبی فراگیریم توصیه می‌کنم در مورد کشور نیکاراگوئه مطالعه کنید.

وی افزود: یک وجب از سرزمین پهناور نیکاراگوئه به نام دولت این کشور نیست و تمام آن مردمی است و به بخش خصوصی واگذار شده است و به این صورت آن کشور اداره می شود و 40 سال است که در حال مبارزه با غرب است.

مدیرعامل سازمان اتکا کل کشور با بیان اینکه مدیران کشور باید در بخش تولید داخل همت کنند، گفت: ما در اتکا گام‌های خوبی را برداشته ایم و محصولات تولیدی گوناگونی را با فعال کردن کارخانجات بخش خصوصی و به خدمت گرفتن محصولات و از همه مهم‌تر حذف فروش مطلق لوازم لوکس خارجی در فروشگاه‌های اتکا عرضه می‌کنیم.

رضایی در خصوص حمایت از تولید داخل اظهار کرد: برای کسانی که در فروشگاه های اتکا لوازم لوکس خارجی را شناسایی و به ما معرفی کنند جایزه تعیین کرده ایم. البته برخی از اقلام اساسی کشور کماکان وارداتی هستند که مشمول این موارد نمی شود اما لوازمی مانند تلویزیون، ماشین های ظرفشویی و لباسشویی، فرش و غیره مد نظر ماست.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور بیان‌کرد: سازمان اتکا جهت رعایت حال مردم، اقلام داخل انبارها را با تخفیف ویژه به دست مصرف کننده می‌رساند تا فشار افزایش قیمت ها که ممکن بود پس از افزایش قیمت بنزین به وجود آید کاهش یابد و تلاش کردیم بازار حالت سکون پیدا کند و به تعادل نسبی برسد.

مدیرعامل سازمان اتکا کل کشور با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کسری در مایحتاج اساسی وجود ندارد و نخواهد داشت اذعان کرد: حدود 300 هزار هکتار زمین در اختیار داریم که 40 هزار هکتار از آن زیر سطح کشت انواع محصولات کشاورزی، دامی و دامپروری و ... است.

رضایی ادامه داد: طرح حکمت برای نیروهای مسلح از قدیم بوده که برای سهولت بیشتر امور این خانواده ها تغییر روشی در آن اعمال کرده‌ایم و می توانیم برای تمام سازمان‌هایی که در خواست داشته باشند دایر کنیم.

وی بیان‌کرد: سازمان اتکا یک نهاد عمومی و غیر‌دولتی است و در حال حاضر 4 میلیون نفر به صورت مستقیم و 6 میلیون نفر به شکل غیر مستقیم که از خدمات مجموعه اتکا بهره مند هستند.

انتهای پیام/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول