اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیشرفت‌های کشور و نظام مرهون تفکر بسیجی است

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: بسیاری از پیشرفت‌های کشور و نظام مرهون تفکر بسیجی است.

پیشرفت‌های کشور و نظام مرهون تفکر بسیجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس ربیعی ظهر امروز در همایش جهادگران عام و فناوری با اشاره به تعاریف معمار کبیر انقلاب از بسیج با عنوان شجره طیبه، لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بسیج و بسیجی را به عنوان نیروی کارآمد کشور در همه میدان‌ها معرفی کرده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان بسیاری از پیشرفت‌های کشور و نظام مرهون تفکر بسیجی خواند و افزود نگاه و تفکر بسیجی موجب می‌شود که بدانیم نقش و تکلیف بزرگی بر دوش ما است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از علم و فناوری به عنوان یکی از دستاوردهای ۴۰ ساله کشور و نقشه راه کشور یاد کرده است، عنوان کرد: در توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به موضوع علم و پژوهش شده است.

ربیعی هدف از شکل‌گیری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور را توسعه زیرساخت‌های علمی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید خواند و عنوان کرد: حفظ و نگاهداشت سرمایه‌های انسانی و متخصص کشور از دیگر اقدامات بنیاد ملی نخبگان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور دانست و افزود: احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه از دیگر اهداف بنیاد نخبگان است.

وی با بیان اینکه نظارت بر برنامه ملی شهاب توسط بنیاد نخبگان در حال انجام است، ادامه داد: انجام حمایت‌های مادی و معنوی از استعدادهای برتر بازدیدهای فرهنگی و تخصصی، برگزاری برنامه نکوداشت نخبگان از دیگر وظایف بنیاد نخبگان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: امروزه دشمن در بخش‌های مربوط به حوزه‌های هایتک کشور را تحریم کرده است.

عباس بابایی با بیان اینکه باید با پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه خودکفایی را در پیش بگیریم، عنوان کرد: باید پایه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه را تحکیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم بدون اتکا به خارج نیاز داخل را تأمین کنیم، افزود: عرصه‌های علم و دانش باید با قوت پای کار باشند و در این مسیر نباید از راهبردها و تدابیر مقام معظم رهبری غافل شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود جوانان نخبه در حوزه صنعت پیشرفته‌تر از امروز باشیم، ادامه داد: این کار یک همت جهادی می‌طلبد و در سازمان بسیج علمی و پژوهشی نیز برای تقویت بنیه علمی بسیجیان پیش‌بینی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه هدایت و حمایت از تحقیقات از دیگر رویکردهای سازمان علمی و پژوهشی بسیج است، افزود: در سال‌های اخیر از 200 طرح حمایت مادی و علمی شده و خانه نخبگان این سازمان با هفت کارگروه علمی در رشته‌های مختلف، بسیجی‌وار مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه باید در راستای حل مشکلات علمی تلاش کرد، خاطر نشان کرد: اگر حمایت‌های خوبی انجام شود، در سال‌های نه چندان دور آینده علمی خوبی را برای بسیجیان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول