اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز پرداخت خسارت سیل به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان خسارت وارده در سیل اخیر به کشاورزان استان 256 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: 50 درصد خسارت سیل در بخش مردمی پرداخت شده است.

آغاز پرداخت خسارت سیل به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی در پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده در سیل فروردین‌ماه جاری، اظهار داشت: میزان خسارت وارده در سیل اخیر به کشاورزان استان 256 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خسارت وارده به کشاورزان به‌صورت تسهیلات بلاعوض، ارزان قیمت با سود 4 درصد و بخشی نیز از طریق بیمه جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته خسارت وارده به کشاورزان در حوادث فقط با استمهال وام‌های کشاورزی صورت می‌گرفت، توضیح داد: پرداخت خسارت به‌صورت بلاعوض و وام بانکی برای اولین‌بار انجام می‌شود؛ چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های اول در تصویب پرداخت خسارت سیل اخیر کشور قرار دارد.

برای پرداخت خسارت سیل در چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 861 پرونده تشکیل شده است

غریب ادامه داد: مصوبه دولت برای خسارات وارده به بخش کشاورزی در زمین دام، زراعت آبی، دیم، واحدهای دامداری، آبزی‌پروری و زیرساخت‌های کشاورزی است، برای پرداخت خسارت سیل در چهارمحال و بختیاری 4 هزار و 861 پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: 4 هزار پرونده کد مرسوله برای پرداخت خسارت دریافت کرده‌اند و 846 پرونده دیگر نیز ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 600 پرونده برای پرداخت خسارت به تأئید کارگروه استانی رسیده است، خاطرنشان کرد: 8 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد برای دریافت خسارت به بانک‌های عامل معرفی شده است؛ همچنین 7 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به‌صورت مستقیم به کشاورزان از طریق چک پرداخت می‌شود.

غریب اضافه کرد: از میزان تسهیلات بلاعوض 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است و حدود 6 میلیارد نیز در بانک پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت پرداخت بیمه به کشاورزان خسارت دیده در سال زراعی 98-97، اظهار داشت: عمده خسارت وارده در بخش دام، طیور و زراعت به میزان 80 میلیارد  ریال پرداخت شده و مقدار محدودی از خسارت به باغات باقی مانده است که در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد خسارت سیل در بخش مردمی پرداخت شده است، توضیح داد: 50 درصد باقی‌مانده نیز در صورت تأمین اعتبار ظرف 2 ماه آینده به کشاورزان آسیب‌دیده پرداخت می‌شود.

تخصیص 24 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل در بخش زیرساختی

غریب در ادامه با اشاره به خسارات وارده به زیرساخت‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: حدود 24 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل در این بخش درنظر گرفته شده است که از این مقدار 40 درصد تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 3 میلیارد تومان برای بازسازی ایلراه‌های عشایری، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای احیای قنوات، 9 میلیارد و 100 میلیون تومان برای بازسازی جاده‌های بین مزارع و مابقی اعتبارات نیز برای جبران خسارت وارده به کانال‌های کشاورزی و ایستگاه‌های پمپاژ در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مجموعا 663 پروژه برای اعتبارات زیرساختی بخش کشاورزی در سیل تعریف شده است که فرصت جذب اعتبارات تا پایان تیرماه سال 1399 است.

انتهای پیام/68026/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول