اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معابر را جهت دستفروشی اجاره می‌دهند/اراده‌ای برای ساماندهی دستفروشان نیست

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظرم حضور دستفروشان منافعی برای شهرداری دارد، گفت: بیش از هشت ماه از تصویب مصوبه شورای شهر برای ساماندهی مشاغل سیار می‌گذرد ولی هنوز اراده‌ای بر اجرای آن نیست.

معابر را جهت دستفروشی اجاره می‌دهند/اراده‌ای برای ساماندهی دستفروشان نیست

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره بازگشت مجدد دستفروشان به برخی معابر و پیاده‌راه‌های  پایتخت اظهار داشت: به نظر می‌رسد شهرداری تهران و معاونت خدمات شهرداری اراده‌ای برای ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار ندارد. 

وی افزود: این موضوع برایم پس از چند ماه پیگیری مستمر، محرز شده و به نظرم معاونت شهرداری از عدم اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر ساماندهی مشاغل سیار منافعی دارد که ما از آن بی‌اطلاعیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: من تاکنون پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ام، ولی به نظرم شهرداری به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نکرده است. البته موضوع را با شهردار هم مطرح کرده و از طریق تریبون شورای شهر و گفت‌وگو با رسانه‌ها و معاون شهردار و مدیرعامل ساماندهی مشاغل موضوع را در میان گذاشتم، ولی با گذشت بیش از هشت ماه از تصویب مصوبه شورای شهر، اراده‌ای بر اجرای آن نبوده است. 

نظری تصریح کرد: شهرداری اعلام کرده که موضوع را پیگیری می‌کند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و ما در تلاشیم تا جایی که امکان دارد، موضوع را با تعامل و بدون توسل به ابزار قهریه حل کنیم، ولی اگر این موضوع اجرایی نشد، از اهرم‌های قانونی بهره‌مند می‌شویم. 

وی در پاسخ به اینکه آیا باند یا مافیایی دستفروشی در پایتخت وجود دارد، خاطرنشان کرد: گاهی اعلام شده که معابر را به شهروندان جهت دستفروشی اجاره می‌دهند که این مسأله خلاف قانون و حتی جرم است، ولی مشخص نیست که این منافع اقتصادی نامشروع به دست چه کسی مدیریت می‌شود. 

وی گفت: من از این مدیریت بی‌اطلاعم ولی امیدوارم شهرداری با اجرای مصوبه شورای شهر دست این افراد را از منافع نامشروع اقتصادی قطع کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول