اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هراس نتانیاهو از قدرت گرفتن جرمی کوربین در انگلیس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی از قدرت گرفتن احتمالی رهبر حزب کارگر انگلیس ابراز نگرانی کرده است.

هراس نتانیاهو از قدرت گرفتن جرمی کوربین در انگلیس

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی گزارش داده «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی انگلیس را به قطع همکاری‌های امنیتی-اطلاعاتی در صورت به قدرت رسیدن «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر تهدید کرده است. 

نتانیاهو در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در صورت انتخاب کوربین همکاری امنیتی با انگلیس را ادامه خواهد داد گفت: «شما چه فکر می‌کنید؟»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توضیح بیشتر درباره سخنان خود خودداری کرد. تلگراف امروز چهارشنبه نوشته این گفت‌وگو در ماه سپتامبر در جریان سفر نتانیاهو به لندن اتفاق افتاد. 

وقوع چنین سناریویی عملاً امکان‌پذیر نیست: کوربین در نظرسنجی‌ها از رقیبش بوریس جانسون عقب است و نتانیاهو در فلسطین اشغالی درگیر یک بحران انتخاباتی است. 

با این حال، رابطه تنش‌آمیز کوربین و نتانیاهو چیزی نیست که به کسی پوشیده باشد. نتانیاهو، کوربین را صهیونیست‌ستیز می‌داند و کوربین هم بارها با صدور بیانیه‌هایی موجبات خشم صهیونیست‌ها را فراهم کرده است.

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. جانسون درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند. 

پارلمان انگلیس جانسون را مجبور کرد از اتحادیه اروپا بخواهد مهلت اجرای برگزیت را تمدید کند. نخست‌وزیر انگلیس امیدوار است با برگزاری انتخابات همگانی و تغییر ترکیب کابینه بتواند رأی مورد نیاز برای تصویب توافق با بروکسل درخصوص نحوه خروج از اتحادیه اروپا را کسب کند.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول