اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زیرساخت‌ها برای توزیع کالا با رو‌ش‌های الکترونیکی فراهم نیست

نماینده ملایر در مجلس گفت: دولت در قانون بودجه سال 99باید با نوآوری‌های لازم اقدامات ویژه‌ای برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه داشته باشد زیرا زیرساختی برای توزیع کالا با رو‌ش‌های الکترونیکی نداریم.

زیرساخت‌ها برای توزیع کالا با رو‌ش‌های الکترونیکی فراهم نیست

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره لزوم حمایت از مردم فقیر و مستضعف بعد از گرانی‌های اخیر و تخصیص اعتبار ویژه در این زمینه گفت:‌ مجلس در سال جاری 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داد و همین اقدام باعث شد تا کمبود مواد غذایی در جامعه احساس نشود.

وی افزود: همین که در جامعه و بازار از مواد غذایی و کالاهای اساسی به قدر کفایت وجود داشت و اخلال و کمبودی در این زمینه را شاهد نبودیم بسیار امر پسندیده‌ای است ضمن اینکه دولت هم توانست با کمک مجلس نسبت به واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی اقدام کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه هم اکنون مواد غذایی و کالاهای اساسی در بازار وجود دارد خوب است؛ هرچند که می‌دانیم گرانی هم باعث دغدغه‌ همه ما شده است.

کاظمی ادامه داد: در جامعه فعلی باید دولت و مجلس با کمک یکدیگر مواد غذایی و کالاهای اساسی را بیشتر در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: در قانون بودجه سال 99 با توجه به اینکه اتکای به نفت نداریم باید تلاش کنیم تا با نوآوری‌های لازم اقدامات ویژه برای حمایت از مردم انجام دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بکوشیم تا حمایت و پشتیبانی‌ لازم از دهک‌های پایین جامعه صورت گرفته و آنها هم بتوانند از امکانات و منابع مالی لازم به صورت عادلانه استفاده کنند.

کاظمی بیان داشت:‌ مشکل جامعه فعلی آن است که قیمت اجناس برای همگان گران است و دهک‌های مختلف اجناس، کالا، مواد غذایی را با قیمتی بالا خریداری می‌کنند، این در حالی است که دهک‌های بالا که دارای سرمایه فراوانی هستند به هیچ وجه فشاری را تحمل نمی‌کنند اما باید بکوشیم تا توان خرید دهک‌های پایین جامعه را افزایش دهیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد که دولت  مجلس باید شرایطی را اتخاذ کنند که به جای پرداخت یارانه نقدی به گروه‌های هدف کالا را در اختیار خانوارها قرار دهند و اگر بتوانیم این موضوع را در قانون بودجه سال 99 به تصویب برسانیم و موضوع سبد کالا را قانونی کنیم هدف‌گذاری بهتری را انجام دادیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش واقعی پول در جامعه از بین رفته است، افزود: هرچه ما یارانه نقدی بین مردم توزیع کرده و به جامعه پول تزریق کنیم تأثیری نخواهد گذاشت اما اگر بتوانیم کالای مصرفی و اساسی خانوارها را در دسترس‌شان قرار دهیم به اجرای عدالت نزدیک شده‌ایم.

کاظمی گفت:‌ با توجه به اینکه تاکنون سیستم فنی کشورمان برای اجرای فناوری‌های نوین الکترونیکی و توزیع الکترونیکی کالاهای اساسی فراهم نشده است و زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود ندارد باید سبد کالا را بین مردم توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه دولت بخشی از درآمدهای حاصل از آزادسازی نرخ بنزین را بین 60 میلیون ایرانی توزیع کرده است، عنوان کرد: اما چون زیرساخت‌ها و بانک اطلاعاتی لازم در این زمینه تکمیل نیست بسیاری از مردم نسبت به عدم دریافت این یارانه معیشتی معترض هستند. در حالی که بسیاری از آنها محق هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول