اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیش‌بینی انتخابات انگلیس | حزب جانسون حائز اکثریت پارلمان می‌شود

نتایج تحقیقات یک شرکت تحلیل داده انگلیسی نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار در انتخابات پیش‌روی این کشور می‌تواند حائز اکثریت 55 درصدی شود.

پیش‌بینی انتخابات انگلیس | حزب جانسون حائز اکثریت پارلمان می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت اطلاعاتی و تحلیل داده «یوگاو»، دوازده روز مانده به برگزاری انتخابات سراسری انگلیس، پیش‌بینی کرد حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور می‌تواند حائز اکثریت پارلمان انگلیس شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» شرکت یوگاو، که نتیجه انتخابات ۲۰۱۷ انگلیس را نیز به دقت پیش‌بینی کرده بود، این بار می‌گوید حزب جانسون احتمالا ۳۵۹ کرسی از ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور را از آن خود می‌کند و با این حساب اکثریت ۵۵ درصدی به دست خواهد آورد.

این رقم که بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ است، در حالی رقم خواهد خورد که این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷، توانسته بود ۳۱۷ کرسی به دست آورد.

بر اساس مدل این شرکت، حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» با کاهش ۵۱ کرسی، به میزان ۲۱۱ کرسی در پارلمان انگلیس می‌رسد که از این میان ۴۴ کرسی را حزب جانسون تصاحب می کند.

شرکت یوگاو این نتایج را بعد از بررسی مصاحبه و نظرسنجی از ۱۰۰ هزار نفر طی هفت روز به دست آورده است.

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول