اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

عدم توجه به تربیت بنیادین عاملی برای چالش‌های امروز جامعه است

استاندار یزد در پنجمین اجلاس استانی نماز، گفت: عدم توجه به تربیت بنیادین عاملی برای چالش‌های امروز جامعه است.

عدم توجه به تربیت بنیادین عاملی برای چالش‌های امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی طالبی دقایقی قبل در پنجمین اجلاس استانی نماز که در دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان در حال برگزاری است گفت: توفیقی برای همه است که در راه اقامه نماز قدم برداریم و فعالیت‌هایی را در دستگاه‌ها سامان بدهیم و نتایج آن را در چنین اجلاسیه‌هایی مورد ارزیابی قرار گیرد.

استاندار یزد بابیان اینکه یکی از نقاط قوت اجلاس استانی نماز امسال پرداختن به بحث نماز دانش‌آموزی است، افزود: چه خوب است که در بحث‌های فرهنگی توجه اصلی را بر این قشر عزیز و قشری که می‌تواند تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ما را بالا ببرد متمرکزسازیم.

وی اضافه کرد: امروز در سطح جامعه فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی در حال انجام است اما دایره تأثیرگذاری و اثربخشی آن بعضاً با چالش‌هایی روبه‌رو است که و احساس می‌کنیم به آن اندازه‌ای که هزینه یا کار می‌شود اثربخشی لازم را نمی‌بینیم که شاید در مخاطب شناسی و اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌ها دقت لازم را نداشتیم.

طالبی با تأکید بر اینکه یکی از جاهایی که باید در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی صورت گیرد، نسل جوان و دانش‌آموزان توجه شود، گفت: چه‌بسا بی‌توجهی‌هایی که درگذشته در پرداختن به آموزش دانش‌آموزان صورت گرفته باعث برخی از مشکلات در جامعه امروز ما شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اگر امروزه با چالش‌هایی در سطح جامعه روبه‌رو هستیم شاید به این دلیل است که توجه لازم به تربیت بنیادین در جامعه نداشتیم و بعضی مواقع حتی این نسل و دانش‌آموزان را رها کرده و به مسائل درسی و توجه به کنکور و موفقیت‌های دانشگاهی توجه شده و شرایطی که نیاز به تربیت و پرورش یک نسل خودساخته نیاز بود اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: اگر به کشورهای پیشرفته دنیا توجه شود می‌بینیم که چگونه بر آموزش‌وپرورش تأکید و هزینه کردند و توانستند نسل دلخواه خود را پرورش دهند ولی ما نتوانستیم و یا نخواستیم که از این سرمایه بسیار بزرگ در اختیارمان نهایت استفاده را ببریم و مطابق باارزش‌های دینی و اسلامی نسل ارزشمند جوان کشور را پرورش دهیم.

انتهای پیام/90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول