اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف یک «سیاه‌چاله» عظیم که 70 برابر از خورشید بزرگ‌تر است

محققان چینی به تازگی یک سیاه‌چاله عظیم و عجیب کشف کرده‌اند که 15 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و جرم آن 70 برابر بزرگ‌تر از خورشید است.

کشف یک «سیاه‌چاله» عظیم که 70 برابر از خورشید بزرگ‌تر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا،یک تیم تحقیقاتی سیاه‌چاله‌ای در کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که اندازه عظیم آن دانشمندان را مجبور به بررسی مجدد چگونگی شکل‌گیری سیاه‌چاله‌ها کرده است.

این تیم به سرپرستی لیو جیفنگ از رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین (NAOC)، سیاه‌چاله را کشف کردند که دارای جرم ۷۰ برابر بیشتر از خورشید است؛ محققان از سیاه‌چاله هیولا LB-1 نام بردند و فاصله آن را 15 هزار سال نوری اعلام کردند.

کهکشان راه شیری حاوی ۱۰۰ میلیون سیاه‌چاله ستاره‌ای است؛ اجسام کیهانی با فروپاشی ستارگان عظیم شکل گرفته‌اند. تاکنون دانشمندان جرم یک سیاه چاله ستاره‌ای را در کهکشان ما بیش از ۲۰ برابر خورشید تخمین زده بودند؛ اما سیاه‌چاله جدیدی که کشف شده بسیار بزرگتر از اندازه خورشید است و به پژوهش‌های زیادی احتیاج دارد.

 لیو جیفنگ می‌گوید: این کشف یک شگفتی بزرگ بود؛سیاه‌چاله‌هایی با چنین جرم حتی طبق اکثر مدل‌های فعلی تکامل ستاره‌ای نباید در کهکشان ما وجود داشته باشد؛ به نظر می‌رسد،  LB-۱ دو برابر بزرگتر از تصورات دانشمندان است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول