اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دو نظامی ترکیه‌ای در حمله خمپاره‌ای کشته شدند

حمله خمپاره‌ای به یک پایگاه ارتش ترکیه در جنوب این کشور، دو کشته برجای گذاشت.

دو نظامی ترکیه‌ای در حمله خمپاره‌ای کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد دو نظامی این کشور در نزدیک مرزهای جنوبی با سوریه، در پی یک حمله خمپاره‌ای جان باخته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در بیانیه این وزارتخانه آمده است این دو نظامی در جریان حمله خمپاره‌ای به یک پایگاه ارتش در شهرک مرزی «آقچه‌قلعه» (نیمه ترکیه‌ای شهر تل‌أبیض در شمال سوریه) کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین خبر داد که نیروهای این کشور نیز عملیاتی را در واکنش به این حمله انجام دادند و محل شلیک خمپاره‌ها را بمباران کردند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که عضو ارشد گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را طی عملیات ماموران سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در سنجار (عراق) از پای درآوردند.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

دولت ترکیه همچنین شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق سوری را شاخه‌ای از پ.ک.ک دانسته و چند هفته پیش برای عقب راندن آنها از مرزهای جنوبی خود، عملیات نظامی جدیدی با اسم رمز «چشمه صلح» در مناطق شرقی رودخانه فرات و شمال سوریه آغاز کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول