اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلفات زمین‌لرزه آلبانی به 40 تن رسید

در حالیکه عملیات جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی زمین‌لرزه 6.5 ریشتری آلبانی ادامه دارد، وزارت دفاع این کشور از افزایش تعداد تلفات به 40 تن خبر داد.

تلفات زمین‌لرزه آلبانی به 40 تن رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آلبانی اعلام کرد که تلفات زمین‌لرزه 6.5 ریشتری روز سه‌شنبه هفته جاری این کشور به 40 تن افزایش یافته است.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با گذشت دو روز از زمین‌لرزه مرگبار در ساحل «آدریاتیک» آلبانی، امروز (پنجشنبه) امیدها برای یافتن افراد زنده در زیر آوار ساختمان‌های فروریخته این کشور اروپایی فقیر کم‌رنگ‌تر شده است.

مقام‌های آلبانی اعلام کردند که عملیات جستجو و نجات در شهر بندری «دورس» واقع در 33 کیلومتری از غرب «تیرانا» پایتخت آلبانی ادامه دارد و سه جسد در عملیات نیمه‌شب چهارشنبه در این منطقه یافت شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، عملیات جستجو در شهر «ثومانی» متوقف شده است زیرا بنا به گفته مسئولان این شهر، بعد از بیرون آوردن 6 جسد از زیرآوارها در عملیات نیمه‌شب گذشته، ظاهراً دیگر کسی در زیر آوارها باقی نمانده است.

آخرین آمار از زخمی شدن بیش از 650 تن در زمین‌لرزه 6.4 ریشتری قبل از صبح روز سه‌شنبه آلبانی که صدها پس‌لرزه را نیز به همراه داشته، حکایت دارد.

طبق این گزارش، چندین پس لرزه با قدرت پنج ریشتری نیز به وقوع پیوسته که عملیات تیم‌های نجات را دشوارتر کرده است.

اعضای تیم نجات با تجهیزات پیشرفته و سگ‌های زنده‌یاب و تجهیزات اورژانس از کشورهای همسایه آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی به این کشور آمده‌اند تا در عملیات جستجو و امدادرسانی به افرادی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند، مشارکت کنند.

بسیاری از آنهایی که خانه‌های خود را در ثومانی از دست داده‌اند، برای دومین شب متوالی در چادر به سربردند و حدود دو هزار و 100 تن سه‌شنبه شب را در چادرها و در خیابان گذراندند و دولت آلبانی متعهد شده است که در سال 2020 در اختیار تمامی آنهایی که بی‌خانمان شده‌اند، خانه قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول