اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

قطر اتهامات اریتره علیه این کشور را رد کرد

دولت قطر اتهامات اریتره در خصوص دست داشتن دوحه در طرح‌های مربوط به برهم زدن ثبات و امنیت این کشور را رد کرد.

قطر اتهامات اریتره علیه این کشور را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای هر گونه ارتباط دور و نزدیک با هیچ گروهی در اریتره و دست داشتن در برهم زدن ثبات و امنیت این کشور را تکذیب کرد.

قطر همچنین از صدور بیانیه غیرمنتظره وزارت اطلاع‌رسانی اریتره و متهم کردن دوحه به برهم زدن امنیت این کشور به جای متوسل شدن به کانال‌های دیپلماتیک و قانونی، ابراز تعجب کرد و افزود که این امر شک و تردیدهایی درباره مقاصد حقیقی و طرف‌هایی که پشت این اتهام‌زنی قرار دارند، ایجاد می‌کند.

به نوشته روزنامه قطری«الشرق»، وزارت خارجه قطر همچنین تصریح کرد که این کشور ماه آوریل گذشته یادداشت اعتراضی به سفیر اریتره در قطر ارائه و از اینکه وزارت اطلاع‌رسانی اریتره بیانیه مشابهی صادر کرده بود، ابراز تعجب کرد.

وزارت اطلاع‌رسانی اریتره روز پنج‌شنبه(دیروز) در بیانیه‌ای قطر را به دست داشتن در طرح‌هایی برای برهم زدن ثبات و امنیت این کشور و فتنه‌انگیزی در آن متهم کرد.

در این بیانیه ادعا شده است که «قطر از افراطی‌گری دینی و گروه‌های اسلامی مخالف دولت اریتره حمایت می‌کند و در آموزش عناصر مسلح اخوان‌المسلمین برای انجام ترورها و اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی دست دارد.»

قطر همچنین یادآور شد که نماینده اریتره در اتحادیه آفریقا از قطر برای میانجی‌گری بین کشورش و جیبوتی جهت پایان دادن به اختلافات مرزی در سال ۲۰۱۷ دعوت کرده بود و قطر را به عنوان طرف اصلی مذاکرات مربوط به توافقنامه صلح امضا شده بین دو کشور در سال ۲۰۱۰ می‌دانست و لذا اگر دولت اریتره کوچک‌ترین شکی درباره واقعیت داشتن ادعاهای وزارت اطلاع‌رسانی درباره قطر داشت، هرگز چنین درخواستی نمی‌کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول