اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شهید مدرس نماینده ایده‌آل برای مجلس بود/ دشمن از فتنه‌گری دست برنمی‌دارد

امام‌جمعه بجنورد شهید مدرس را نماینده‌ای ایده آل برای مجلس دانست و گفت: ویژگی‌های شهید مدرس، وی را به‌عنوان نماینده‌ای به‌تمام‌معنا تبدیل کرده بود.

شهید مدرس نماینده ایده‌آل برای مجلس بود/ دشمن از فتنه‌گری دست برنمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به لزوم آموزش معنویت به جوانان اظهار کرد: نباید زندگی پر زرق‌وبرق دنیا ما را از معنویت دور کند، زیرا قیامت قطعی است پس باید معاد را باور کرد و با آموزش این مسائل به جوانان شاهد اثرات مثبت معنویت در زندگی بود.

وی همچنین به تشریح برخی از علل حوادث اخیر در کشور پرداخت و گفت: باگذشت زمان و مشخص شدن زوایای حوادث اخیر، عمق فاجعه بیشتر به نمایش درمی‌آید و طی مدت‌زمانی که آشوب گران در کشور دست به اغتشاش زندند صدمات فراوانی به کشور وارد شد.

امام‌جمعه بجنورد صدمات ایجادشده به کشور طی حوادث اخیر را بیشتر از خسارت‌های فتنه 88 عنوان کرد و ادامه داد: اغتشاش‌گران در این چند روز جنایت‌ها و خیانت‌های فراوانی در کشور ایجاد کردند و حتی اقدام به آتش زدن مساجد با قرآن کردند.

وی این حرکت‌ها را برنامه‌ریزی‌شده دانست و تصریح کرد: دشمنان درصدد ایجاد ناامنی و متزلزل کردند کشور بودند که باهنر مدیریت و تدبیر رهبری و حضور مردم این تهدید به فرصت تبدیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی فرصت تجدید بیعت با رهبری و ولایت را ازجمله این اتفاق دانست و گفت: نمایش استقامت و عزت مردم به جهانیان فرصت‌های دیگری بود که از این تهدیدات ایجاد شد.

وی ظالمان درصحنه را فتنه ساز و مردم را حماسه‌ساز و فتنه سوز نامید و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فتنه سازی بود اما مردم با حماسه سازی خود، فتنه سوزی کردند و باعث نابودی و ذوب شدن فتنه‌ها شدند.

خطیب جمعه بجنورد همچنین به ایجاد ۴ فتنه بزرگ طی ۴ دهه انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: دشمن طی این ۴۰ سال همواره دنبال ایجاد فتنه بوده و در ادامه نیز دست‌بردار نخواهد بود.

وی جنگ، اقدامات بنی‌صدر و ترورهای منافقین در کشور را ازجمله فتنه‌های دشمن طی سال‌های ۵۸ تا ۶۸ عنوان کرد و افزود: طی دهه ۶۸ تا ۷۸ نیز حادثه کوی دانشگاه باهدف کشته سازی و متزلزل کردن ارکان نظام ایجاد شد که مردم آن را خنثی کردند.

امام‌جمعه بجنورد فتنه سال ۸۸ را مربوط به دهه ۷۸ تا ۸۸ دانست و گفت: مردم در ۹ دی‌ماه این فتنه را خنثی کردند.

وی اتفاقات ایجادشده در هفته‌ها را ازجمله فتنه طی ۸۸ تا ۹۸ عنوان و خاطرنشان کرد: پس از ۴۰ سال با مدیریت ولایت‌فقیه در کشور و حضور مردم از این فتنه‌ها عبور شده و همواره بصیرت مردم باعث میدان‌داری ملت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد به موضوع انتخابات و آغاز ثبت‌نام کاندیداها اشاره کرد و گفت: ۱۰ آذرماه همزمان با سالروز شهادت شهید مدرس، به‌عنوان نماینده‌ای تمام معنا است.

وی به تشریح ویژگی‌های شهید مدرس پرداخت و ادامه داد: شهید مدرس نماینده ایده آل مجلس بود که دین‌شناسی، وظیفه‌شناسی، دین‌داری، حریت و آزادگی، خواستار استقلال کشور بودن، و مقابله با استکبار و استعمار ازجمله ویژگی‌های وی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان  در انتها با تذکر نسبت به برخی رفتارها نسبت به نامزدهای احتمالی انتخابات گفت: با تخریب کردن افراد نمی‌توان به‌جایی رسید و نباید این‌گونه مواضع علیه افراد اعلام و بیان شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول