اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مصون‌سازی اقتصاد کشور یک راهبرد دائمی برای مقابله با دشمن است

امام جمعه سلطانیه با اشاره به آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها و با بیان اینکه مذاکره با غرب و آمریکا نتیجه نداد و دور زدن تحریم‌ها هم فقط به عنوان یک تاکتیک باید ادامه یابد، افزود: بهترین راه در برابر تحریم‌ها مصون سازی اقتصاد کشور به عنوان یک راهبرد دائمی لازم است.

مصون‌سازی اقتصاد کشور یک راهبرد دائمی برای مقابله با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی به تحلیل فتنه و توطئه عمیق و پیچیده و خطرناک آبان‌ماه پرداخت و اظهار کرد: این فتنه با تلخی‌ها و خسارات روحی و مالی و جبران ناپذیر انسانی توسط مردم نقش برآب شد.

 امام جمعه سلطانیه افزود: این فتنه و فتنه‌های قبل باید درس عبرت برای مسؤولان باشد که دشمن همچون مگس بر روی زخم‌ها می‌نشیند و لذا مسؤولان اولا باید زخمی‌هایی که در پیکره نظام اسلامی است به سرعت برطرف کنند و ثانیا نباید با اقدامات نسنجیده بهانه به دست دشمن بدهند.

وی تصریح کرد: دشمنان منتظر فرصت برای آشوب در ایران بودند و مساله بنزین بهانه شد و تلاش برای تغییر سیاست منطقه‌ای در کوتاه مدت، بی‌ثبات سازی و آشوب در ایران برای ممانعت از پیشرفت اقتدار منطقه‌ای ایران در کوتاه مدت و براندازی نظام در بلند مدت سه هدف دشمنان در این فتنه بود.

حسینی‌نسب با برشمردن اقدامات جنایتکارانه و خسارات آشوبگران از جمله به آتش کشیدن ۷۳۱ بانک، ۷۰ پمپ بنزین و اموال عمومی و دولتی و با بیان اینکه اغتشاشگران در فضای مجازی توسط دشمنان آموزش می‌بینند و با قطع اینترنت ارتباطشان قطع و لذا دشمنان عصبانی هستند، تصریح کرد: یکی از مطالبات چند ساله رهبر انقلاب اسلامی شبکه ملی اطلاعات است که با ایجاد آن اطلاعات داخل کشور به بیرون از مرزها نمی‌رود و دولت، مجلس و وزارت ارتباطات باید به وظیفه خود در این حوزه عمل کنند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها و با بیان اینکه مذاکره با غرب و آمریکا نتیجه نداد و دور زدن تحریم‌ها هم فقط به عنوان یک تاکتیک باید ادامه یابد، افزود: بهترین راه در برابر تحریم‌ها مصون سازی اقتصاد کشور به عنوان یک راهبرد دائمی لازم است و دولت و مجلس با وضع قانون و حمایت از رونق تولید ملی و تولید کنندگان بر مصون سازی افتصاد کشور همت کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، دین شناسی، آزادگی و استکبارستیزی را از ویژگی‌های شهید مدرس دانست و با اشاره به آغاز ثبت نام نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم آذر گفت: هر چند انتخاب نمایندگانی مثل مدرس مشکل است اما مردم باید تلاش کنند کسانی که سهمی از این ویژگی‌ها را دارند برای نمایندگی انتخاب کنند و آنهایی که قصد کاندیدا شدن را دارند، بین خود و خدای خود خلوت کرده و اگر دارای این ویژگی هستند ثبت نام کنند.

وی با اشاره به وظائف هیأت‌های نظارت و با بیان اینکه هیأت‌های نظارت قطعا با انواع فشارها و جوسازی‌ها مواجه خواهند بود ولی بدون توجه به این قبیل کارها و بدون ملاحظات جناحی و گروهی به وظیفه نظارتی خود عمل خواهند کرد، تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها و نفوذی‌ها به مجلس شورای اسلامی است.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به حوادث عراق و حمله به کنسولگری ایران در نجف و با بیان اینکه ملت عراق با حمایت از مواضع مرجعیت شیعی دشمنان را ناکام خواهند گذاشت، افزود: این حوادث نشانگر دشمن واحد ملت ایران و عراق است.

وی رژیم صهیونیستی را دشمن مشترک مسلمانان دانست و با گرامیداشت سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای شهید شهریاری از افتخارات استان زنجان که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید به روز همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: فلسطین قلب تپنده جهان اسلام و قبله اول مسلمانان که در صف مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است، به پیکره جهان اسلام باز خواهد گشت.

انتهای پیام/73002/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول