اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

غرس 70 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری در روز جهانی خاک

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «بسیج همگانی نهالکاری» خبر داد و گفت: در این طرح بیش از 70 هزار اصله نهال در مساحتی بالغ بر 260 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان غرس می‌شود.

غرس  70 هزار اصله نهال در چهارمحال و بختیاری در روز جهانی خاک

علی محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به‌مناسبت روز جهانی خاک در چهاردهم آذرماه 98، همزمان با سراسر کشور، طرح «بسیج همگانی نهالکاری» در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با شعار «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» با مشارکت بسیج سازندگی، سازمان‌های مردم نهاد، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، صدا و سیما، ستاد نهضت سبز، همیاران طبیعت و تعاونی‌ها در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح  بیش از 70 هزار اصله نهال در مساحتی بالغ بر 260 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان غرس می‌شود؛ با توجه به توپوگرافی منطقه در هر هکتار حدود 250 چاله حفر خواهد شد.

محمدی‌مقدم اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، افزایش گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن افزایش دمای کره زمین و تغییر زمان خواب زمستانی درختان کشت پاییزه نهال‌ها با هدف جلوگیری و کاهش فرسایش خاک و افزایش سرانه فضای سبز انجام می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این طرح گونه‌های سازگار با منطقه هم‌چون زالزالک، داغداغان، گلابی وحشی، اسکوپاریا و کبوده کاشت می‌شود.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول