اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

1.5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کردستان مصرف شد

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: مشترکین کردستانی در هشت ماهه امسال بیش از یک‌میلیارد و 636 میلیون و 409 هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند.

1.5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کردستان مصرف شد

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مشترکین کردستانی بیش از یک‌میلیارد و 636 میلیون  و 409  هزار و 833 مترمکعب گاز طبیعی در هشت ماهه امسال مصرف کرده‌اند.

وی با اشاره به مصرف گاز در مدت مشابه سال قبل افزود: مشترکان شرکت گاز استان کردستان در 8 ماهه منتهی به آخر آبان ماه سال 97 با مصرف یک‌میلیارد و 624 میلیون و 850 هزار و 428 متر مکعب نسبت به سال‌جاری گاز طبیعی کمتری مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان آمار مصارف آبان ماه سال‌جاری را با مدت مشابه سال گذشته هم مقایسه نمود و گفت: در آبان ماه سال گذشته 289 میلیون و 589 هزار متر مکعب مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: کنتور مصارف در آبان ماه سال‌جاری عدد  270 میلیون و 13 هزار متر مکعب را نشان می‌دهد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته  7 درصد کاهش داشته است.

28 آبان‌ماه پرمصرف‌ترین روز مصرف گاز طبیعی در کردستان

وی گفت: پانزدهم آبان ماه سال 97  با مصرف 7 میلیون و 717 هزار مترمکعب  و بیست و هشتم آبان ماه امسال نیز با مصرف 9 میلیون و 813 هزار متر مکعب  پرمصرف‌ترین روزها را در استان تجربه کرده‌ایم.

به گفته وی، در پر مصرف‌ترین روز آبان ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش 27 درصدی را در مصرف گاز در استان داشته‌ایم.

فعله‌گری صرفه‌جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکین با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه«18 الی 21 درجه سانتیگراد»، شرکت گاز استان کردستان و شرکت ملی گاز ایران را در ارائه خدمات مستمر یاری داده و البته مبلغ کمتری را در قبوض گاز بهاء خود شاهد خواهند بود.

گفتنی است؛ تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی از مرز 528 هزار مورد عبور کرده است.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول