اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیرکل ناتو، چین و روسیه را «چالش استراتژیک» خواند

دبیرکل ناتو با بیان اینکه هم‌اکنون تهدید فوری از سوی روسیه و چین علیه کشورهای اروپایی وجود ندارد، فعالیت‌های آن دو را چالش استراتژیک توصیف کرد.

دبیرکل ناتو، چین و روسیه را «چالش استراتژیک» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در فاصله یک هفته مانده به برگزاری نشست این سازمان در لندن، خواستار اتحاد بیشتر همه کشورهای این سازمان و کنار گذاشتن اختلاف‌نظرها درباره مسائل امنیتی شد.

استولتنبرگ شامگاه جمعه طی یک کنفرانس مطبوعاتی برای تشریح دستور کار مراسم هفتاد سالگی ناتو در هفته آینده، توضیح داد که این نشست قرار است درباره برنامه‌ها جهت ارتقای آمادگی نظامی ناتو، اعلام فضای خارجی زمین به عنوان منطقه عملیاتی نظامی، به‌روزرسانی برنامه ضد تروریسم و افزایش بودجه نظامی این سازمان باشد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با ادعای اینکه ناتو به حافظ صلح و ثبات بودن [در اروپا] ادامه می‌دهد، گفت: «ما 29 عضو هستیم که هر کدام تاریخ، فرهنگ و روش سیاسی متفاوتی داریم. پس نباید از اختلاف‌نظرها شگفت‌زده شویم، بلکه قدرت ناتو همواره در غلبه کردن بر این موارد و متحد بودن حول موضوع حفاظت از همدیگر است».

استولتنبرگ در واکنش به صحبت‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده و باید بجای تمرکز بر روسیه و چین، روی تروریسم متمرکز شود، اظهار داشت: «ما در حال حاضر هیچ تهدید فوری از سوی روسیه علیه اعضای ناتو نمی‌بینیم اما آن را یک چالش استراتژیک می‌دانیم».

دبیرکل ناتو با متهم کردن روسیه به نقض توافق کنترل تسلیحاتی در اروپا، مدعی شد مسکو با خارج شدن از معاهده منع موشک‌های میان‌بُرد (INF)، مسئول اقدامات تهاجمی همسایگان اروپایی‌اش است.

وی همچنین افزود که نوسازی ارتش چین، افزایش حضور آن در شمالگان و کشورهای حوزه بالتیک و همچنین فعالیت‌ها در فضای مجازی را هم باید در نظر داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول