اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سهم بودجه فرهنگی از کل بودجه 0.8 درصد است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمسیون فرهنگی به‌ صراحت اعلام کردم که بودجه فرهنگی کشور نسبت به‌کل بودجه 0.8 درصد است و این فقط حقوق و امتیازات کارکنان است.

سهم بودجه فرهنگی از کل بودجه 0.8 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حجت‌الاسلام احمد سالک پیش از ظهر امروز در مجمع نمایندگان استان اصفهان، اظهار داشت: باید اعتراف کنیم در سطح کشور نسبت به ایمان نسل جوانان و مسائل دینی کمترین توجه را می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود کشور و کمبود بودجه برای این مسائل، خاطرنشان کرد: در کمسیون فرهنگی به‌ صراحت اعلام کردم که بودجه فرهنگی کشور نسبت به‌کل بودجه 0.8 درصد است و این فقط حقوق و امتیازات کارکنان است.

وی با بیان اینکه بودجه 260 مرکز خودجوش فرهنگی کشور که با استفاده از بندهایی از بودجه اداره می‌شد را لغو کردند، افزود: فتنه 98 که دولت برای گران کردن بنزین رقم زد ریشه در مسائل فرهنگی داشت.

سالک با بیان اینکه کمترین توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: بیشترین ضربه‌ها از مسائل فرهنگی است که جای دیگری دارد هزینه می‌شود؛ از استانداری اصفهان می‌خواهیم پاسخگو باشد و بگوید که بودجه فرهنگی استان اصفهان کجا رفته و چگونه تقسیم‌شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس ارزش‌ها و اعتقادات است، عنوان کرد: اگر این ارزش‌ها و مسائل دینی را از دست دهیم، مشکلاتی ازجمله فضای مجازی، ماهواره‌ها، مشکلات داخلی و ولنگاری فرهنگی باعث اختلال در مسائل کشور می‌شود و نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

وی با اشاره به رخنه‌های دشمن در برخی مسؤولان در مسائل فرهنگی، گفت: برخی مدیران هستند که در یک تشکیلات یا اداره خود خجالت می‌کشند در صف نماز با کارمندان بایستند و این عمق فاجعه است.

سالک با اشاره به خاطره حضور شهید رجایی در اصفهان، بیان کرد: شهید رجایی در زمان نخست‌وزیری هنگامی‌که برای بازدید از اصفهان در پادگان ارتش حضور داشت در هنگام سخنرانی، صدای اذان را که شنید کت خود را درآرود و به نماز ایستاد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش، افزود: رابطه بین حوزه‌های علمیه و آموزش پرورش را به‌کلی قطع کردند و اجازه نمی‌دهند معارف دینی در مدارس مطرح شود.

به گزارش فارس، آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان امروز به میزبانی شهرستان مبارکه با حضور نمایندگان مجلس، معاون پشتیبانی و منابع استانداری اصفهان، مدیران اجرایی استان و شهرستان مبارکه برگزار شد؛ در این جلسه آلایندگی شهرستان مبارکه، مشکلات جاده‌های سطح شهرستان، تأمین اعتبار زندان اسدآباد، مسکن معلولان و ... موردبحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/63110/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول