اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مبتلایان به ایدز تحت درمان عمر عادی خواهند داشت/ فعالیت پنج مرکز تست HIV در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان این که مبتلایان به ایدز که تحت درمان هستند، عمر عادی خواهند داشت، گفت: در شهرستان دماوند پنج مرکز تست HIV فعال است.

مبتلایان به ایدز تحت درمان عمر عادی خواهند داشت/ فعالیت پنج مرکز تست HIV در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حسن خیرخواه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جدیدا در خصوص بیماری ایدز مطالبی مطرح است اما اگر این بیماری به موقع شناسایی شود و بیمار تحت درمان قرار بگیرد، عمر طبیعی خواهد داشت و با درمان مناسب، انتقال ویروس اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: فرد مبتلا به HIV می تواند مانند بقیه افراد زندگی عادی داشته باشد اما باید تحت درمان قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: تا وقتی مردم با این موضوع آشنا نباشند، شناسایی بیماری اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام داد.

خیرخواه با بیان این که انگ بیماری و مسائل فرهنگی مانع شناسایی مبتلایان به ایدز است، ادامه داد: تنها مشکل ما در زمینه شناسایی بیماران مبتلا به ایدز، انگ بیماری و مسائل فرهنگی است که به اطلاع‌رسانی و آموزش نیاز دارد؛ این مشکلات باعث خواهد شد تا نتوانیم مبتلایان به ایدز را به طور کامل شناسایی کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه بیماریابی در زمینه ایدز به صورت تصادفی نیست، بلکه بیماریابی فعال در این زمینه وجود دارد، افزود: در شهرستان دماوند حداقل ۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی وجود دارد که تست HIV را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهند.

خیرخواه در پایان خاطرنشان کرد: در این مراکز بعد از انجام مشاوره داوطلبانه، برای افرادی که دارای رفتار پرخطر هستند، تست ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول