اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

40 هزار هکتار بیابان‌زدایی در استان ایلام صورت گرفته است

استاندار ایلام گفت: 40 هزار هکتار بیابان‌زدایی در استان ایلام انجام شده که این موضوع ایلام را در عرصه بیابان‌زدایی الگویی موفق و نمونه در کشور تبدیل کرده است.

40 هزار هکتار بیابان‌زدایی در استان ایلام صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی امروز در هفتمین نشست کار گروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار، ایلام را الگویی موفق در عرصه بیابان‌زدایی عنوان کرد و گفت: در استان کارهای مهم و بزرگی در جهت مبارزه با ریزگردها و احیاء جنگل‌ها و بیابان زدایی انجام شده است.

وی افزود: از ۸۴ هزار هکتار بیابان موجود در استان تا امروز ۴۰ هزار هکتار بیابان‌زدایی شده است و ۲۰ هزار هکتار دیگر در دست اقدام است تا بیابان‌های استان به ۲۰ هزار هکتار کاهش یابد. 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این مهم که عراق منشاء اصلی ریزگردها برای کشور و ایلام است، اضافه کرد: استان ایلام نیز با توجه به اینکه حدود ۴۳۰ کیلومتر با کشور عراق دارد که منشاء اصلی گرد و غبار در کشور است، منشاء ریزگردها برای دیگر استان‌های داخلی کشور نیز هست و متولیان امر بایست برای خشک کردن سرچشمه داخلی ریزگردها توجه ویژه‌ای در بحث بیابان‌زدایی به این استان داشته باشند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: علاوه بر اینکه بایست ریزگردها را در عراق و استان‌های مرزی عراق دنبال کنیم، بایست این موضوع نیز در داخل کشور و به ویژه استان‌های مرزی ایران مانند ایلام که بیشترین مرز مشترک با کشور عراق را داراست نیز، پیگیری کنیم.

استاندار ایلام یکی از عوامل مهم پیشگیری از بروز گرد و خاک را حفظ جنگل‌ها و مراتع عنوان کرد و گفت: نهضت بزرگی در استان در جهت آبخیزداری در دامنه جنگل ها و مناطق شیب‌دار شروع شده است که بایست با حمایت بیشتر آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام/9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول