اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

10 هزار میلیارد ریال عوارض پرداختی شهرداری‌ها در سال 98

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در 8 ماه اول امسال تاکنون 10 هزار میلیارد ریال از محل عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های و فرمانداری‌ها استان پرداخت‌شده است.

10 هزار میلیارد ریال عوارض پرداختی شهرداری‌ها در سال 98

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، بهروز مهدلو پیش از ظهر امروز در مجمع نمایندگان استان اصفهان، اظهار داشت: در سال جاری یک بسته حمایتی دادیم که در شورای گفت‌وگو مصوب شد و تاکنون بیش 4 هزار و 429 پرونده در استان اصفهان تقسیط شده است و با توجه به مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی تا 25 مرداد 1403 زمان برده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بابیان اینکه 27 هزار فقره بخشودگی جرائم با واحدهای تولیدی داشتیم، افزود: در سال 96 کل عوارض از محل ارزش‌افزوده به استان اصفهان تعلق‌گرفته 8 هزار میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است که در سال گذشته 11 هزار میلیارد 800 میلیون ریال عوارض دادیم.

وی با اشاره عوارض پرداخت‌شده از محل عوارض به شهرداری‌های سطح استان، خاطرنشان کرد: در 8 ماه اول امسال تاکنون 10 هزار میلیارد ریال از محل عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های و فرمانداری‌ها استان پرداخت‌شده است.

مهدلو با بیان اینکه تا پایان سال عوارض پرداختی به شهرداری‌ها به 15 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: ما هرماه وصولی‌ها و واریزی‌ها را اعلام می‌کنیم اما مشکلی که ایجادشده این است که در سال 94 مجتمع فولاد مبارکه آلاینده نبوده و این شرکت رقم‌های بسیاری را واریز کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: پولی که شرکت فولاد مبارکه در سال 94 واریز کرده در شهرداری‌ها خرج شده و عملاً نباید این رقم واریز می‌شد و در سال 96 با اعلام محیط‌زیست کشور این شرکت آلاینده اعلام‌شده و آن پرداختی که اضافی بوده از محل آلایندگی که در سال 96 گرفته، تقاطع شده است.

وی با اشاره مالیات‌ها وصول‌شده در سال 96 و سال گذشته، گفت: در سال 96 استان اصفهان 55 هزار میلیارد و 500 میلیون ریال مالیات وصول کرده است و در سال گذشته این عدد به 67 هزار میلیارد ریال رسیده است و در سال جاری 100 هزار میلیارد پیش‌بینی‌شده است.

مهدلو در پایان با اشاره به فرار مالیات افراد در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در بحث فرار مالیاتی اقدامات زیادی انجام‌شده است که در استان اصفهان بالای 95 درصد رفاه و همکاری راداریم و تعداد اندکی هستند که مقاومت می‌کنند.

اعتبارات سازمان محیط‌زیست برای پایش صنایع بسیار کم است

ایرج حشمتی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در ادامه این مجمع با بیان اینکه صنعت فولاد یک صنعت استراتژیک است، گفت: مجتمع فولاد به دلیل تولید آلاینده زیاد جای مناسبی در استان اصفهان ندارد و این صنعت دچار کاستی‌های است که این کاستی‌ها از سال 85 مرتب رصد شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان ادامه داد: وظیفه سازمان حفاظت از محیط‌زیست رصد و پایش کردن بر اساس منابع و قوانین و شاخص‌ها است و طبق سوابقی که در داخل فولاد مبارکه است، این شرکت در گروه صنعت آلاینده قرارگرفته است.

وی با اشاره به عوارض دریافتی شهرداری‌ها از سازمان امور مالیاتی، گفت: عوارض دریافتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در راستای کاهش میزان آلایندگی و افزایش فضای سبز و محیط‌زیست هزینه شود که این‌گونه نیست.

حشمتی با بیان اینکه اگر صنعتی در سال 94 آلاینده شود عوارض آن در سال 95 پرداخت می‌شود، افزود: اعتبارات اداره محیط‌زیست استان اصفهان برای پایش و رصد بیش از 10 هزار واحد صنعتی از 500 میلیون ریال کمتر بوده که این عدد بسیار کم است.

انتهای پیام/63110/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول