اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آغاز به کار پایگاه بیمه شدگان از دی ماه/ ثبت نام بیش از ۸۰۰هزار نفر برای بیمه اجباری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس قانون باید اطلاعات بیمه شدگان درمانى در پایگاه برخط متمرکز شود و پایگاه برخط بیمه شدگان در دى ماه آغاز به کار مى کند.

آغاز به کار پایگاه بیمه شدگان از دی ماه/ ثبت نام بیش از ۸۰۰هزار نفر برای بیمه اجباری

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، طاهر موهبتى، مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری اظهار داشت: ایجاد پایگاه بیمه شدگان برخط نیز در دستور کار است که امسال بودجه مورد نیاز براى آن در نظر گرفته شد. این پایگاه از نظر تجهیزات و سامانه ها تجهیز شده و راه اندازى رسمى آن در دى ماه خواهد بود.

وى افزود: در حال حاضر پایگاه‌هاى جمعیتى بیمه شدگان متفاوت است و اطلاعات بیمه شدگان متمرکز نیست. به دنبال این موضوع، استحقاق سنجی خدمات نیز از این پایگاه انجام مى‌شود. همچنین با راه اندازى این پایگاه، همپوشانى بیمه‌اى به حداقل مى‌رسد.

موهبتى توضیح داد: در حال حاضر حساب انفرادى به اسم بیمه شدگان وجود ندارد و با راه اندازى پایگاه برخط بیمه شدگان، میزان هزینه کرد بیمه براى افراد منحصر به فرد، ثبت و مشخص مى‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با وجود مشکلات اقتصادى، در تداوم پرداختى‌هاى منظم، توانستیم حدود هزار میلیارد تومان از هرینه‌هاى سال ٩٨ را پرداخت کنیم و بخش اندکى نیز تا اواسط هفته آینده پرداخت مى‌شود.

وى با بیان اینکه البته بدهى سازمان بیمه سلامت در سال ٩٧ به طور میانگین حدود ٢.٥ ماه به داروخانه‌ها و ٣.٥ ماه به بخش دولتى و خصوصى باقى مانده است،گفت: وضعیت سازمان بیمه سلامت در پرداختى‌ها نسبت به گذشته به مراتب بهتر است.

موهبتی اظهار داشت: با وجود قطعى اینترنت، پوشش اجبارى بیمه سلامت به خوبى در حال پیش رفت است؛ البته از مردم مى خواهیم که از این فرصت استفاده کنند. وزارت رفاه در ١٤ آذر ماه اولین پاسخ استعلام‌ها را اعلام مى‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: مردم باید به بیمه درمانى خود اهمیت بدهند و براى پوشش بیمه‌اى خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده نیز در حال تعیین تکلیف است و امیدواریم توجه ویژه‌اى به سازمان بیمه سلامت شود، گفت: با وجود اضافه شدن بیمه شدگان جدید، به توجه ویژه‌اى در زمینه بودجه نیاز داریم. انتظار مى‌رود آخرین جایى که باید در آن کنترل هزینه شود، حوزه سلامت باشد.

موهبتی افزود: سال گذشته ٨ درصد کاهش هزینه داشتیم و واقعیت این است که دیگر جایى براى کنترل و منطقى سازى هزینه وجود ندارد؛ البته با اجراى نسخه الکترونیکى و رسیدگى الکترونیکى به اسناد بسترى مى‌توان تا حدى منابع را مدیریت کرد.

مدیر عامل بیمه سلامت درخصوص وضعیت ثبت نام اولیه افراد فاقد بیمه برای بیمه اجباری گففت: ۸۰۰هزار نفر نفر برای بیمه اجباری سلامت ثبت نام کرده‌اند و ۴۷۸۰۰۰ نفر از آن‌ها درخواست ارزیابی وسع داشته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول