اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صهیونیست‌ها در قلب «الخلیل» شهرک تازه می‌سازند

وزیر جنگ راستگرای رژیم صهیونیستی امروز با طرحی موافقت کرده که بر اساس آن یک محله صهیونیست‌نشین تازه در قلب منطقه فلسطینی‌نشین «الخلیل» احداث می‌شود.

صهیونیست‌ها در قلب «الخلیل» شهرک تازه می‌سازند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با طرح احداث یک محله صهیونیست‌نشین جدید در قلب «الخلیل» واقع در کرانه باختری موافقت کرد. 

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، به مقام‌های شهر الخلیل اطلاع داده شده است که برنامه‌ریزی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید صهیونیست‌نشین در مجاورت بازار قدیمی الخلیل آغاز شده است.

این بیانیه اشاره کرده است که با احداث این واحدها، شمار صهیونیست‌های مقیم الخلیل دو برابر شده و میان دو محله صهیونیست‌نشینی که پیشتر در این منطقه احداث شده‌اند، «اتصال ارضی» برقرار می‌شود.

ساخت این شهرک‌ها در منطقه فلسطینی‌نشین الخلیل، ادامه گام‌های سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی در جهت چندپاره کردن مناطق فلسطینی‌نشین و پس از مدت غصب خرده زمین‌های باقی‌مانده در اختیار فلسطینی‌هاست. 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اشاره کرده است که بر اساس این طرح، دیوارهای بازار قدیمی الخلیل تخریب می‌شود. 

واکنش‌ها به گسترش اشغالگری

این تصمیم رژیم صهیونیستی با واکنش‌های گسترده‌ای حتی از سوی گروه‌های چپگرای رژیم صهیونیستی روبرو شده است. این گروه‌ها با اشاره به عقاید آخرالزمانی بنت و هم‌فکران وی، عنوان کرده‌اند که این تصمیم با هدف سلطه بر تمام اراضی فلسطینی‌ها و پایان دادن به روند مذاکرات سازش اتخاذ شده است.

«تمار زندبرگ» از نمایندگان چپگرای رژیم صهیونیستی تصمیم به ساخت این واحدها را یک «پیروزی» برای تفکرات «مئیر کاهان» سردسته شهرک‌نشینان راستگرای افراطی توصیف کرده و گفته است: «هرکس که در قلب پایتخت آپارتاید اسرائیل یک محله یهودی تأسیس کند، آن هم به جای از میان برداشتن محلات کنونی، یک آخرالزمانی است که دارد عمدا به اسرائیل آسیب می‌زند.»

البته انتقاد چپگرایان رژیم صهیونیستی از گسترش شهرک‌سازی‌ها نه از سر خیرخواهی برای فلسطینی‌ها بلکه آنطور که خودشان اذعان دارند، از بیم تشدید انگیزه مقاومت میان فلسطینی‌ها و به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی است. 

همزمان، «ایمن عوده» از نمایندگان برجسته فلسطینی‌الاصل در پارلمان رژیم صهیونیستی، تصمیم بنت را «خطرناک» توصیف کرده است. وی با بیان اینکه «جنگ علیه صلح ادامه دارد»، شهرک‌سازی جدید در الخلیل را در راستای «چشم‌انداز آخرالزمانی راستگرایان» توصیف کرده است.

«صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات شکست‌خورده سازش هم این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و حمایت‌های بی‌حد و حصر آمریکا از تل‌آویو را عامل جسور شدن این رژیم دانسته است. 

وی در توییتر نوشته است: «تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک‌های غیرقانونی تازه در الخلیل اشغالی، اولین نتیجه ملموس ایالات متحده برای مشروعیت‌بخشی به استعمارگری است. نمی‌توان این تصمیم را از تلاش برای الحاق، مجزا دانست: اقدامات عملی از جمله اعمال تحریم علیه شهرک‌ها، مسئولیتی بین‌المللی است.»

بنت پیش از ورود به کابینه رژیم صهیونیستی، بارها از الحاق کل اراضی اشغالی کرانه باختری به این رژیم حمایت کرده و به صراحت از مخالفت با تشکیل دولت مستقل فلسطینی صحبت کرده بود. 

اولین گام پس از بیانیه آمریکا

بیانیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها چند روز پس از آن صادر می‌شود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تغییر سیاست این کشور در قبال شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری خبر داد و گفت واشنگتن از این پس، و بر خلاف گذشته، این شهرک‌ها را غیرقانونی نمی‌داند.

این در حالی است که در چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی فراتر از مرزهای ایجادشده پس از جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی را غیرقانونی خوانده و رژیم صهیونیستی را هم «نیروی اشغالگر» توصیف کرده‌اند.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم در اقداماتی که همگی خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت هستند، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته، سفارت خود را به این شهر منتقل کرده و حاکمیت این رژیم بر «جولان» اشغالی را هم پذیرفته بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول