اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طمع ترامپ به گرینلند، در صدر تهدیدات امنیتی دانمارک

پیشنهاد ترامپ برای خریدن گرینلند از دانمارک و افزایش رقابت ابرقدرت‌ها در منطقه قطب شمال، حفاظت از این جزیره را در میان اولویت‌های اصلی امنیتی دولت کپنهاگ قرار داد.

طمع ترامپ به گرینلند، در صدر تهدیدات امنیتی دانمارک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به مقامات دانمارک برای خریدن جزیره «گرینلند»، کپنهاگ این منطقه را به‌عنوان اولویت اصلی امنیتی خود قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» آخرین ارزیابی مخاطرات انجام شده توسط سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک، تغییری جدی را در اولویت‌های امنیتی این کشور نشان داد؛ به‌طوری که دفاع از گرینلند در اولویت بالاتری نسبت به اقدامات ضدتروریسم و جرایم سایبری قرار گرفته است.

بخشی از علت این موضع‌گیری در دانمارک به تلاش اخیر ترامپ برای خریدن این جزیره به‌خاطر معادن غنی و مخازن سوخت‌های فسیلی آن بازمی‌گردد که با واکنش منفی دولت کپنهاگ مواجه شد. «مت فردریکسن» نخست وزیر دانمارک در پاسخ، سخنان ترامپ را «بحثی مضحک» عنوان کرد. ترامپ در اعتراض به این جواب منفی سفر خود به دانمارک را لغو کرد.

علاوه بر این، سرویس اطلاعاتی دانمارک معتقد است نوعی «بازی قدرت» در بین آمریکا، روسیه و کانادا در قطب شمال در حال شکل گیری است که در نهایت باعث افزایش سطح تنش در این ناحیه خواهد شد.

«تراین برانسن» وزیر دفاع دانمارک پیش‌تر گفته بود تا آنجا که به مسائل امنیتی مربوط باشد دانمارک به تعلیم و آموزش نیروهای گرینلند و جزایر فارو از طریق برنامه‌های آکادمی دفاعی کمک خواهد کرد و آتش‌نشان‌های گرینلندی نیز دوره‌های آموزشی اورژانسی بیشتری خواهند دید.

گرینلند بزرگترین جزیره کره زمین در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی و منطقه‌ای خودگردان تحت قیمومیت کشور دانمارک است و ۲۱۶۶۶ کیلومتر مساحت و ۵۵ هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول