اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از 100 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی گلستان درختکاری می‌شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیش از 100 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان درختکاری می‌شوند.

بیش از 100 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی گلستان درختکاری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، ابوطالب قزلسفلو امروز در جلسه ستاد توسعه فضای سبز شهرستان اظهار کرد:  امسال 35 کیلومتر از محور جنگل «آق امام» به «تنگراه» با تعهد اداره کل منابع طبیعی استان و ۷۱ کیلومتر راه‌های شهرستان به ریاست فرمانداری‌های شهرستان در راستای توسعه فضای سبز درختکاری می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم در کشور به قول فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.
قزلسفلو با اشاره به وقوع سیل‌های مختلف در چند سال گذشته در استان گلستان افزود: وقوع افزایش شدت بارندگی و کاهش حجم و تعداد بارندگی‌ها و ایجاد سیلاب در گلستان نشان از تغییر اقلیم در استان گلستان است و باید اقدامات تخفیف‌دهنده تغییر اقلیم در استان صورت گیرد.

* شرایط جوی و اقلیمی کشور به ویژه  استان برای کاشت نهال و درخت در اسفند ماه مناسب نیست/ امسال غرس نهال و درخت از 14 آذرماه تا پایان بهمن انجام می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه شرایط جوی و اقلیمی کشور به ویژه  استان برای کاشت نهال و درخت در اسفند ماه مناسب نیست، ادامه داد: امسال در راستای توسعه درختکاری، نهال و درخت از 14 آذرماه تا پایان بهمن ماه غرس می‌شود.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با تخصیص اعتبار مناسب امسال یک میلیون و 200 اصله نهال را در قالب زراعت چوب و جنگلکاری در حاشیه جاده‌ها، اماکن عمومی و محورهای ارتباطی غرس کنیم.
قزلسفلو گفت: اداره کل آب و فاضلاب استان نیز 65 هکتار از عرصه‌های اموالی تصرف خود را که بیشترین سطح آن در شهرستان گنبدکاووس است در قالب زراعت چوب نهال کاری کند.

* همکاری منابع طبیعی گلستان در تامین نهال برای بوستان روستایی استان/ کشت یک میلیون و 700 هزار اصله نهال مرتعی در گلستان
وی با اشاره به ایجاد 100 بوستان روستایی توسط بنیاد مسکن استان افزود: ما آمادگی داریم در روستاهایی که دارای عرصه ملی هستند با تامین نهال در حد مقدورات بوستان روستایی ایجاد کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کشت یک میلیون و 700 هزار اصله نهال مرتعی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به بیابانی شدن اراضی شمال استان درصدد هستیم تا با کشت یک میلیون و 700 هزار اصله نهال مرتعی و کاشت آن در این نواحی  از بیابانی شدن این اراضی جلوگیری کنیم که از این میزان 900 هزار اصله در ایستگاه «چپرقویمه» صورت می‌گیرد.
قزلسفلو ادامه داد: امسال 35 کیلومتر از محور جنگل «آق‌امام» تا تنگراه با تعهد اداره کل منابع طبیعی و 71 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های مختلف به ریاست فرمانداری‌ها درختکاری می‌شود و این میزان قابل افزایش است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول